Trans i problemes amb acceptar-ho
Primer de tot perdoneu per que la consulta es una mica llarga, la cosa es : soc un noi trans , fins aquí bé , el problema està en que no ho accepto , per por , fa dos mesos el meu millor amic ( també trans ) i jo vem tenir una discussió en la que li vaig acabar explicant , la cosa es que ho va acceptar i tot bé, la majoria dels meus amics ho saben i no tenen cap problema, la cosa es la meva família , no m’atreveixo a dir-lis res , la meva mare sospita alguna cosa , sempre que em pregunta li dic que no , m’he plantejat començar tot per la meva pròpia ma ( sense control ) però diuen que es perillós , apart que encara visc amb els meus pares , jo tenia pensat dirli a ma mare el 31 /3 ( dia de la visibilitat trans ) però es que cada dia estem discutint per el tema , llavors jo no se si dir-li, no dir-li, pasar de tot, anar a BCN sol o començar per la meva pròpia ma ( se com pillar hormones il·legalment ) Ns que fer per que tampoc m’atreveixo a dir res , l’altre dia cuan estava amb me tieta vaig posar una cançó sobre el tema trans i em va preguntar “ tu te sientes asi “? Amb intenció d’ajudar-me , jo em vaig posar a la defensiva i la vaig amenaçar amb denunciaria , la cosa es : puc no estar tant a la defensiva ? Li dic als meus pares ? Començo tot il·legalment o es perillós ? M’estic menjant el cap i Ns si dir-lis, començar tot i que s’enterin o esperar a marxar de casa
Laura Centellas

Hola,
El procés de transició sovint és molt complex emocionalment i físicament, és important per algunes persones sentir recolzament.
El que sabem segur i NO recomanem és que inciis el procés sol, sense supervisió mèdica.
T'animem a contactar amb el servei Transit de Barcelona o amb el Centre LGTBIQ+ també de Barcelona, explica el que passa, com et sents i que t'ajudin a orientar-te, que t'expliquin tots els recursos que hi ha, etc...
">
Però no inicis un procés així amb medicació il·legal o tu sol sense supervisió mèdica.
Pel que fa a explicar-ho a la teva familia, no sabem què frena aquest pas, si sospites que no ho acceptaran, o que no et recolzaran, o qualsevol altre cosa? Valora, escolta't i quan ho sentis, dona el pas.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
">www.helenaangel.com
La Laura Centellas