Amistats
Bon dia,, primer de tot voldria agraïr-vos la feina que feu ja que ajudeu a moltes persones.
Jo tinc 14 anys i no he sigut mai de tenir molts amics. Cada curs canvio d'amics i només el meu millor amic es "fixe". L'any passat em portava molt amb un de la meva classe, no quedàvem gaire, ja que tot i que a mi m'agrada molt quedar amb els amics i organitzar trobàdes, els meus pares no estan gaire acostumats a que ho faci i a mi em fa com vergonya dir-lis que he quedat. La qüestió és que aquest curs, que ja no vaig a la mateixa classe que aquell noi, ja no quedem ni parlem mai. Ara he començat a ajuntar-me amb uns nois de la meva classe d'aquest any, al principi de curs em deien de quedar, i jo molts cops deia que no pel tema del covid, i ara ja no em diuen de quedar. Aquestes vacances de Nadal no he quedat amb ningú. Un m'ha dit moltes vegades d'anar a casa seva, però els meus pares no em deixen pel covid, penso que si hi hagués pogut anar potser ens haguéssim fet més amics. Tinc por de no tenir una colla d'amics, ja que a 4rt d'ESO seguiré amb els de la meva classe, sense quedar gaire sovin però bueno...però després, si no tinc una colla d'amics i em separo d'ells ja no tindré ningú més. No vull que quan acabi l'ESO i ens canviem de classe o d'Institut, em quedi sol. Un altre tema és que a 1r de Batxillerat m'agradaria anar a estudiar a Canadà o Estats Units, però tinc por que després, quan torni a segon, no tingui cap amics aquí.
En resum: m'agradaria tenir una colla d'amics i no estar cada curs canviant d'amistats. Jo sóc una mica tímid, em costa anar a dir "hola", però un cop estem presentats, de seguida em faig amic i de seguida em diuen de quedar, o ho dic jo. El problema és que després ens separem, no aconsegueixo fer amics que durin i pertànyer a una colla independent a les classes de l'escola. Com ho puc fer??? L'opció de fer amics de fora de l'escola la descarto, perquè els meus pares els volen conèixer i si són de fora i no els coneixen no voldran que vagi amb ells. Em fa una mica de vergonya dir que tinc amics nous a mons pares i dir-lis que he quedat, que puc fer??? Creieu que si faig 1r de Batxillerat fora quan torni no tindré amics??????
Laura Centellas

Hola!
Les relacions d'amistat van canviant a mesura que les persones que en formen part també canvien. És natural que durant l'adolescència, canviin les preferències i també les amistats!
Les restriccions i mesures de protecció derivades de la Covid-19 poden dificultar la relació amb altres persones i és natural que en alguns moments et sentis una mica "apartat". Molts dels adolescents que tenim aquí expliquen la mateixa sensació.
Així doncs, què podem fer-hi?
Intenta tenir converses amb més d'una persona de la classe, interessa't per ella i per la seva vida. Si t'agradaria quedar però els teus pares no et deixen, sigues sincer i explica'ls la situació. Intenta buscar formes divertides per poder mantenir el contacte.
Ens dius que ets una mica tímid, però també expliques que de seguida et relaciones amb altres persones, així doncs, no hi haurà problema per recuperar les amistats (o fer-ne de noves) una vegada tornis de Canadà o dels Estats Units.
En resum, intenta mantenir algun tipus de relació amb les persones de la teva classe, sigues sincer amb les amistats sobre les dificultats que tens per quedar i també sigues sincer amb els teus pares sobre les amistats que vas fent. Accepta que estàs en un moment d'exploració i que estàs obrint el teu cercle de coneguts per veure amb qui et sents còmode i amb qui no ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas