Divorci
Bones! Fará tres anys de que els meus pares es van divorciar. Va ser una etapa molt dura, ja que el meu pare sen va anar amb una altra dona i tot no va acabar bé. Actualment jo i ma germana vivim amb ma mare, el meu pare viu sol en una habitació d'un pis i bueno veiem al pare molt poc i no es que es preocupi molt per nosaltres.. Ara molts cops el meu pare em demana diners perquè per problemes economics no té i clar jo li dono.. en el fons tinc rabia per tot el que va pasar però sento que es el meu pare i que l'he d'ajudar, tot i que ell potser no està per nosaltres.. El problema ve que ma mare s'entera de que li dono diners i llavors s'enfada amb mi.. perquè diu que no es preocupa gens per mi ni per la meva germana, que no ens dona res de diners, que el veiem cada molt de temps i a sobre li dono diners.. Sé que esta malament, però no se que mes fer.. no puc tenir a les dues parts contentes però em surt fer-ho així..
Soc una noia molt empatica i no m'agrada gens que persones a les que estimo estiguin malament, també el fet de ser timida i guardarme les coses dins crec que fa que molts cops estigui malament.. sento que el meu pare está sol i llavors tinc la necesitat d'ajudar-lo.. La veritat que es un tema molt dificil i llarg d'explicar, tot i que el divorci haigui pasat ja fa tres anys, sento que encra ho tinc molt present..
He pogut fer un mini resum del que em passa, no sé quin consell em donarieu en aquest cas.. Si que es veritat que molts cops he pensat d'anar a algun lloc on em pugui obrir i que m'ajudin..
Gracies!
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per explicar-nos la teva situació.
En primer lloc, tal i com tu mateixa dius, potser és important que puguis trobar alguna ajuda professional per poder païr el divorci i totes les complicacions posteriors. Tenir un espai de confiança on puguis desfogar-te i que et puguin orientar t'aniria molt bé. Parla-ho amb la teva mare i segur que està disposada a ajudar-te ;)
Per altra banda, aquesta ajuda econòmica al teu pare... segurament no és la millor opció. Els pares són les persones que ens ajuden a nosaltres i no al revés. La relació amb ell no és d'igual a igual (almenys encara no), sinó que tu (i la teva germana) sou la seva responsabilitat, però ell no és la teva responsabilitat.
Intenta parlar amb algú de la seva família i explicar-li el que està passant. És important que no mantinguis aquest secret. Parla-ho amb els teus avis, tiets, tietes, amistats del teu pare.... amb algú adult que sigui proper al teu pare. Cal que se'n facin responsables i no tu. No estàs traïnt al teu pare, sinó que l'estaràs ajudant. Ara mateix, donant-li diners, el que esteu creant és una relació complicada entre pare i filla. Seria millor que busquessis ajuda adulta, val?
Escriu-nos sempre que ho necessitis.
Una abraçada!
La Laura Centellas