Cada cop estic pitjor
Fa més de tres anys que em sento molt malament, cada dia menjo més, només per no pensar en el que em preocupa. Els meus pares es "desfoguen" en mi i cada cop em sento més inútil. Aquest any ha anat molt pitjor que els altres, cada cop m'autolesiono més i més pensaments suïcides tinc.
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per contactar amb nosaltres i explicar-nos el que et preocupa. Pel que comentes, fa temps que estas patint i ha arribat un moment que no pots més... El pas que has fet fent aquesta consulta és molt important per a la teva recuperació! Les emocions i la nostra alimentació van molt de la mà, pensa que quan estem nerviosos a vegades se’ns tanca l’estomac i no tenim gana, doncs passa el mateix amb totes les emocions. El consell que et donem és que busquis diferents maneres de treure aquestes emocions, pot ser escrivint el que estàs sentint, escoltant música, etc. Evitant utilitzar el menjar per expressar el dolor, perquè aquestes conductes amb els menjar són poc saludables i perjudicials per a la teva salut. No podem saber si és o no un trastorn de la conducta alimentària amb aquest escrit, però el que si que sabem és que els pensaments i les conductes que ens expliques són inadequades i molt poc saludables i s’han d’evitar. Els trastorns de la conducta alimentària són trastorns emocionals, la persona que els pateix interiorment està trencada i utilitza el menjar per expressar el seu dolor...  Et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09. Ets molt valenta acceptant que hi ha alguna cosa que no va del tot bé i demanes ajuda per posar-hi remei, és el primer pas per a deixar aquest malestar endarrere. Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas