Sofreixo pels demés, em preocupo més per la resta que en mi mateix
Com refereixo en el títol em passa això i se que es una cosa que puc millorar pero no tinc bona autoestima per culpa d'això. I voldria alguna mena d'ajuda sense que sembli que estic anant a un especialista sino com si parlés amb un amic però que em pot ajudar.
Laura Centellas

Hola!
Hauràs de començar a practicar l'egocentrisme.
L'egocentrisme, tot i que està "mal vist" és molt important per fomentar l'autoestima! L'egocentrisme et permet posar les teves necessitats per davant de les necessitats dels altres. Et permet tenir aquest autoconeixement sobre el que realment vols, i això facilita que puguis prendre una decisió que realment et satisfaci.
A vegades creiem que ajudant als altres i estant sempre pendent del que necessiten, ens sentirem millor, però no és així. Sovint esperem algun tipus de "recompensa" i agraïment per aquesta acció i no la rebem. Llavors ens comencem a sentir amb poc valor, que som prescindibles, que ningú es preocupa per nosaltres.... i la nostra autoestima baixa en picat.
Així doncs, comença a practicar el NO. Intenta cada setmana dir un parell o tres de vegades "no" a algun favor que et demanin les altres persones.
Quan algú et demani alguna cosa...
1. pren-te un temps per decidir: "deixa-m'ho rumiar i et dic".
2. Valora quin esforç et suposarà o si et ve de gust fer una altra cosa.
3. Exposa-ho amb sinceritat: "prefereixo no fer-ho / no crec que sigui la persona adequada per fer això / tinc altres plans / em sap greu però ho hauràs de fer sol"...
Veuràs com al principi et serà difícil, però mica en mica et sentiràs millor amb tu!!!
Una abraçada!
La Laura Centellas