em capfico molt
Hola!
M'agradaria que quan em passa algun problema o em poso en lios. No em capfiques tant en aquell problema després.
És a dir per exemple, l'altre dia vaig tenir una petita moguda/lio amb la meva gossa i un altre gos. Ningú es va fer mal, però jo em vaig alterar molt. Portava la meva gossa deslligada i va sortir corrents cap a l'altre gos. El amo tenia por de la meva gossa ja que és molt gran i el seu gos era petit i aleshores va començar a cridar "ai no, no, treu-lo d'aquí al teu gos". Jo li podria haver dit al avi (amo del gos) "tranquil senyor quedis quiet que no fa res" però en canvi vaig començar a cridar jo també, no em vaig saber controlar i vaig començar a cridar-li a la meva gossa "no, no, vine aquí!". És que quan em passen situacions d'aquestes no sé actuar. I el avi sense voler va caure a terra però no es va fer res i em va dir " et denunciaré, no es pot portar el gos deslligat i més si és tan gran!"
I després vaig entrar a casa molt alterada i vaig estar preocupada tota la tarda pensant "i si em denuncia què passarà?".
En part em vaig alterar perquè ell també es va alterar.
No és la primera vegada que em passa una situació d'aquestes. Sempre m'altero molt quan m'amenacen amb denunciar-me i trucar a la policia.
Per pintar graffitis també m'ha passat, jo anava caminant i una persona em va parar amb el seu cotxe diguent-me que m'havia vist pintar i que no ho fes més, i que trucaria a la policia. Vam tenir una petita discussió, la noia desdel cotxe dient-me que això ho paguem entre tots, que és embrutar les parets, q pintis a casa teva, q per lo menos si pintessis bé.....lo tipic.
I bueno jo men vaig tornar a casa pensant "i si m'ha grabat la cara?" o m'ha grabat pintant? I em denuncia???
En aquest cas no em vaig alterar gens (no em vaig posar violenta) a la hora de parlar amb la noia i ella tampoc, vam actuar des del respecte i la calma. Però si que em vaig preocupar molt quan vaig arribar a casa. Em va preoucupar molt més aquesta situació que la del gos.
Bueno, aquí us he dit un exemple de dos situacions. Jo seguiré pintant i segurament al cap dels anys moltes més mogudes tindré (i més fortes encara).
En fi, vull que em digueu com no alterar-me i mantenir la calma quan estic discutint amb algú o em passen situacions d'aquestes. i també com no capficar-me tant en el problema després. Oblidar-me al cap de 15 minuts i no estar la resta del dia i la nit pensant-hi.
Gràcies per tot el que feu i perdó pel rollo que us he fotut.
Sempre acudeixo aquí quan necessito ajuda.
Laura Centellas

Hola!
Pels exemples que ens has posat, la teva preocupació és real i és natural que aparegui.
En els dos casos estaves tenint una conducta que et podria portar problemes (pintar graffitis i portar el gos deslligat en l'espai públic) i podria passar que hi hagués una persona que et denunciés per fer-les, ja que l'amenaça és real.
Fer l'exercici de reconèixer el risc i les conseqüències de les nostres accions, és un dels aprenentatges més grans que hem de fer, tot i que no és fàcil!
Si alguna vegada entres en una discussió amb una persona desconeguda, és important que acceptis la teva part de responsabilitat i, si t'escolten, puguis explicar els teus motius. Una vegada hagi passat, respassa la discussió i busca quins arguments podies haver donat. Així ja practicaràs per la propera vegada.
Gràcies per escriure'ns!!
Una abraçada!
La Laura Centellas