Amiga amb baixa autoestima + problemes d'amor
Tinc una amiga, que es pensa que és una merda total, que ho fa tot malament, es compara amb tothom i es pensa que no és guapa. Jo ja li he dit que no ha de comparar-se i que tothom és guapo i inteligent a la seva manera. Però no em fa cas i cada dia sembla que va a pitjor. Tampoc em deixa abraçar-la...Necesito ajuda, ja no sé que fer i estic molt preocupada per ella. A més, crec que li agrada un noi perquè quan està amb ella sembla molt feliç. El pitjor de tot és que crec que a aquest noi li agrado perquè em mira a classe d'una manera com mai m'havien mirat i em tracta amb molt de respecte, com si volgués que estigués cómode, encara que no parlem molt.
Laura Centellas

Hola!
L'únic que pots fer com a amiga és estar al seu costat. No es tracta de repetir-li tres mil vegades que és molt guapa, sinó de fer-li compliments reals, de l'estil: saps que m'agrada molt això que fas? Admiro moltíssim com resols aquestes coses. Algun dia m'agradaria que m'ensenyessis a fer això.
L'autoestima és un sac que té informació interna (el que ens diem a nosaltres mateixos) i informació externa (el que ens arriba dels altres). Així que l'únic que pots fer és ajudar-la a omplir el seu sac amb les seves qualitats reals.
Per altra banda, pel que fa al noi... tu no hi pots fer res si aquell noi no s'ha fixat en ella. No es pot controlar això. El que hauràs de decidir és si tu hi vols alguna cosa o no i deixar-li clar: si l'interès és mutu o no.
Una abraçada!
La Laura Centellas