Si us plau ajuda (ORGENT)
Hola!
Si us plau, necessito molt la vostra ajuda, necessito que em dongueu uns dels vostres supermegaiper consells! Mira la qüestió és que jo tenia una millor amiga, bueno i ens hem anat distenciant des de que vam canviar de curs, i bueno aquesta nena, ara, de tant en tant, ens parlem, i encara ens expliquem coses (intimes o no), continuem sent com millors amigues però no ho som, tot i que m'agradaria, perquè me l'estimava i me l'estimo molt, però bueno això ara no interessa, el que importa és que ella té un novio d'un any més gran que ella. El noi aquest sempre se li col·loca a casa i sempre, cada dia, ho fan, tant si ella vol com si no i a part el seu novio, tampoc li deixa connectar amb nois, ni la deixa sortir de festa ni res. La té molt controlada i ella d'això se n'adona i vol deixar-lo, però no sap com i jo no sé com ajudar-la perquè veig que pateix, i sé que tinc que dir-li alguna cosa per veure-la somriure, que aquell descarat la deixi en pau. Creu que ella li té una mica de por, per si ella el deixa, potser ell li fa sentatge emocional, o nosé o es posa a plorar davant seu... nosé ho han intentat deixar molts cops però mai ho han acabat de deixar del tot i això també puteja...
Què puc fer?! Si us plau necessito ajudarla!
Moltes gràcies!
PS: perdó per les faltes.
InterPersonal

Hola!! Veig que tens moltes ganes d'ajudar a la teva amiga però haig de dir-te que per més que vulgis ajudar-la pot ser que no te'n surtis... posar-se en mig d'una relació de parella conflictiva et pot passar factura... tu el que has de fer és donar-li tot el suport del món, escoltar-la, consolar-la, aconsellar-la, però no pots fer gaire res més, ja que ha de ser ella la que prengui una decisió i faci el que sigui per poder-la tirar endavant.
per més que tu li diguis el que ha de fer, fins que ella no ho vegi no farà res. Per tant, pot ser que ella no vegi clar encara, el deixar aquest noi i per això cada vegada que ho prova es tira enrere. Estigues tranquil·la i confia amb ella, quan senti que no pot més no pateixis que n'estic segura que sabrà com fer-ho per deixar-lo, de moment estigues al seu costat i escolta-la, no pots fer gaire res més.
Molta sort!
Marina Marull, psicòloga a InterPersonal Vic, www.interpersonal.cat