Sexe, masturbació i plaer
Hola! No sé que em passa. Algunes vegades he provat de masturbar-me i m'ha "agradat" pero no passa d'aquí, és a dir, no sento el plaer que hauria de sentir (posar-me moolt calenta) i tampoc arribo a l'orgasme.
Només he tingut sexe un cop i sí q em va agradar però tampoc vaig arribar a l'orgasme ni vaig sentir un plaer sexual "alt" (nose com explicar-ho) he pensat que això podria ser pq el primer cop és complicat i fa mal i amb aquestes complicacions costa, però no sé.
Algun cop he arribat a pensar que potser no m'agrada el sexe però no és això pq quan em lio amb algun noi i comença a fer-me petons el coll o em toca la cuixa i puja fins la vulva per fora el pantaló (per dins també) em posa molt.
No sé que em passa.
Ajuda siusplau!
Gràcies!
Laura Centellas

Hola,
El principal seria que poguessis conèixer-te a tu mateixa, comentes que quan et masturbes tu sola també et costa arribar a l'orgasme, inclús excitar-te.
El primer que hauries de tenire en compte és que l'orgasme no hauria de ser la finalitat d'una trobada sexual, l'orgasme és una conseqüència. Per a poder arribar a l'orgasme hem d'aconseguir passar-nos-ho bé, gaudir, divertir-nos, jugar... si això passa possiblement el cos s'exciti i si l'estimulació que reps és l'adequada, aparegui l'orgasme.
Per tant, en segon lloc, has d'esbrinar quina és l'estimulació adequada per a tu. T'animem a que puguis explorar-te, mira't amb un mirall, localitza totes les parts de la teva vulva, el clítoris, el caputxó del clítoris, l'entrada de la vagina, etc... i després a poc a poc, ves explorant amb el tacte, què sents, com ho sents, on tens sensacions agradables,... centrant-te en el plaer, en el contacte i en la caricia.
Quan et coneguis, i estiguis amb una atre persona, aleshores podràs guiar-la, dir-li com fer-ho, i a poc a poc anireu encaixant.
I repetim, intenta no centrar-te en si arribes o no a l'orgasme, l'objectiu de les relacions sexuals és el plaer, el gaudir, el passar-ho bé, no l'orgasme. L'orgasme hauria de ser una conseqüència, no la finalitat ;)
Gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
">www.helenaangel.com
La Laura Centellas