assustat familiar greu
Estic molt malament perquè el meu pare va agafar el covid fa mes d'un mes i encara no li ha marxat. No li vaig passar jo (de fet, no l'he agafat mai ni tampoc estant amb ell uns dies tampoc, visc fora però els caps de setmana solc estar amb ell) i doncs estic molt preocupat ja que fa dos anys va tenir càncer però segueix fent-se tractaments de control, te 60 anys, està molt dèbil pels tractaments que li van fer i estic molt asustat perquè cada dia està pitjor. Va estar les 2 primeres setmanes sense símptomes i al cap d'uns dies va estar fatal, amb pneumònia, febre i cansanci, no es movia casi. Al cap de pocs dies va tornar a casa però resulta que al hospital va agafar una bactèria (suposo que de la poca higiene que hi ha) i va tornar a ser ingressat per això, amb uns símptomes similars al que li passava amb el virus. Després va estar uns dies a casa i no es movia, l'havia d'ajudar amb tot, tenia febre a la mínima que es movia i estava molt dèbil. Jo just vaig marxar abans de que el tornessin a ingressar així que no estic amb ell i allà el tenen bastant desatès, no li fan cas al hospital (no és de la comarca que he seleccionat al missatge) ni tampoc li netegen res ni casi l'alimenten, havent poca gent ingressada allà. El que em fot molta ràbia també és que hi ha gent que se li suda això, al gener estarem pitjor de casos i si segueix ingressat menys cas li faran?
Tinc por de que li passi algo, ja la meva mare va morir fa 7 anys de càncer i a ell el veig igual que els seus últims dies, i tinc molta por perquè mel estimo i a més tinc 19 anys i no em veig preparat, i també tinc por d'estar sol, només tinc familiars llunyans que no tinc contacte, i tinc molts pocs amics (de fet el meu avui va morir aquest estiu però no de covid) i és el últim que voldria que els hi passes algo, m'aconsella molt i m'ajuda i no em veig.
Perdoneu que em desfogui però tinc molta por... Que puc fer per estar més tranquil? Gràcies
Laura Centellas

Hola!
És totalment comprensible que estiguis espantat i que tinguis tanta por. És l'emoció que apareix quan hi ha una part de la nostra vida que està en perill. Quan una persona que estimem es posa malalta, apareix la por, la solitud, la ràbia, la culpa...
No hi ha cap manera per "estar tranquil", de fet, és natural que estiguis alerta i vigilant què està passant. El que et podem recomanar és que intentis estar a prop del teu pare, oferir-li totes les cures que puguis (encara que sigui a distància) i que, si pots, parlis molt amb ell. És un moment on tots dos esteu vulnerables i pot ser una oportunitat per tenir converses molt boniques sobre la vostra vida i la vostra relació.
Nosaltres seguim aquí, escriu-nos sempre que ho necessitis, d'acord?
La Laura Centellas