Vergonya
Hola. Sóc una noia de 17anys a qui li fa vergonya pràcticament tot. Sóc molt tímida i acostumo a posar-me vermella quan em sento incòmoda, quan he de parlar davant de tothom o quan parlo amb un noi. Això em complica una mica les relacions i conèixer gent nova. A més, el fet de tenir baixa autoestima no ajuda massa. M'encantaria poder deixar la timidesa a un costat i mostrar-me tal com sóc en realitat.
Ajuda, siusplau.
Laura Centellas

Hola!
La timidesa pot ser una característica que ens freni a l'hora de mostrar-nos naturals amb persones desconegudes, però també pot ser una aliada per analitzar l'entorn i observar què passa.
En aquests casos, en comptes d'eliminar-la, el millor és acceptar aquest tret i saber com funciona:
- Acceptar que necessitem una estona per sentir-nos més còmodes.
- Acceptar que els grups grans ens poden atabalar una mica.
- Acceptar que preferim relacions d'un a un o en petit grup.
- Reconèixer que potser ens posarem vermells abans de fer una intervenció (així desactivem una mica la vergonya).
- Fer allò que ens fa vergonya encara que ens faci vergonya. (Per ex. quan recitavem el poema de Nadal davant tota la família. Sovint començavem amb la veu fluixeta i mirant avall, però mica en mica, veient que ens ho sabíem, agafavem confiança i l'acabavem recitant amb tot el pulmó, oi?).
Mica en mica t'aniràs entrenant. No et posis objectius molt grans, intenta conèixer les persones una a una, d'acord?
Una abraçada!
La Laura Centellas