M'agrada un noi més gran
M'agrada un noi de 26 anys i jo se que els meus pares no ho acceptarien, ja fa un any que m'agrada, de vegades hi penso i dic hòstia nena que son 11 anys, però sento que es el correcte i de debò mai m'havia agradat tant un noi. Tinc por de perdre'l perque encara em queden 3 anys perque sigui tot legal i que ell no tingui problemes.
Laura Centellas

Hola!
Hi ha un mite de l'amor romàntic que diu: "l'amor no té edat", però és mentida!
És una altra manera de romantitzar els abusos que hi ha entre persones de diferents edats i, sobretot, moments vitals.
La vida (i els projectes vitals) que tenen dues persones en edat adolescent i en edat adulta són totalment diferents!! Tu encara estàs estudiant, fent examens, creant la teva personalitat i canviant la relació amb els teus pares, buscant el teu cercle d'amics....
En canvi ell ja ha entrat al món laboral, ja hauria d'assumir responsabilitats com la vivenda i la feina, tenir independència econòmica, plantejar-se quin model familiar o de vida vol portar...
I finalment, hi ha un tema de "consentiment" que cal estar molt alerta. L'edat provoca un efecte "professor". Això vol dir que una persona, pel sol fet de tenir més edat, ja té certa autoritat sobre una altra persona, de manera que exerceix un "poder invisible" a través de la manipulació, per ex. de fer-li creure a l'altra persona que és "molt madura".
Des del consultori us recordem que, en edat adolescent, qualsevol relació que impliqui més de 5 anys de diferència és un abús.
Així que, potser hauràs de començar a passar pàgina...
Una abraçada!
La Laura Centellas