mala llet amb la família
Hola!!
l'estrés pels estudis em comporta que estic de mala llet a casa i ho pago amb la meva família, a vegades em surten comentaris bordes...
els meus pares s'enfaden i em castiguen (NO fisicament), pero igualment em fa molta ràbia ja que em costa moltíssim controlar la meva mala llet i no se com fer-ho per estar més de bones. sempre estic enfadada amb ma mare perque diu q li contesto molt malament a la meva germana i ho faig inconcientment, jo no vull fer-ho, em surt sol.
algun consell per estar més bé amb la família, si us plau? necessito ajuda!! moltes gràcies!!
Laura Centellas

Hola!
El primer de tot és ser-ne conscient i reconèixer-ho. És important que puguis avisar a la teva família que tens un mal dia o que estàs estressada amb els estudis.
Llavors hauràs d'aprendre a mossegar-te la llengua amb la teva germana i, en cas que li hagis dit alguna cosa malament, demanar-li perdó. Reconèixer davant la teva germana que t'has passat és un factor súper important per tenir bones estones en famílies.
Finalment, si tens ganes d'estar millor amb la teva família és important que tingueu estones d'oci i esbarjo, és a dir, que pugueu fer activitats en famílies (excursions, jocs, manualitats, decorar la casa...). La bona convivència no implica només obligacions (menjar, rentar, recollir, respectar els límits de l'altra...) sinó també estones conjuntes. Busca-les i proposa-les. Veuràs com mica en mica es pot convertir en una bonica tradició ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas