paranoies
A vegades m'emparanoio de si el meu novio m'esta enganyant o algo.. S'ha de dir que soc bastant insegur pero que a vegades he tingut motius per pensar-ho encara que no tinc actituds toxiques tipus mirar les xarxes ni li pregunto que està fent o li prohibeixo anar a llocs i aquestes coses, però un cop va apareixer mentre miravem un video al seu movil (quan començavem la relació) un missatge de configuració, no d'una persona, de una web de cites (que o no s havia donat de baixa o seguia allà, però per sort va borrar-se la compta però va reaccionar molt a la defensiva), i també donaba like a tios mig despullats, que era humillant perque tothom ho podia veure, etc. Ell no sap que soc molt gelós, m'ho guardo molt però algun cop que ha sigut molt obvi doncs si que li he dit algo pero a vegades tinc celos bastant irracionals i no se que fer... Ara ja no perque hi ha la pandèmia però alguns findes sortia amb els amics a bars i no estava molt tranquil en veritat perque tots son solters. També el lubricant meu que està a casa seva doncs està casi gastat i em va dir que l'utilitza per tocar-se però nose... Que puc fer per no emparanoiarme? I en quins casos tindria motius de que m'enganyès?
Laura Centellas

Hola!
Si una persona vol "enganyar" a una altra i vol trencar el compromís de fidelitat d'una relació, és la seva elecció. No té a veure amb l'altra persona sinó amb un mateix. Entenc que vosaltres dos heu parlat sobre la relació i heu decidit mantenir una relació tancada, per tant, si un dels dos trenca aquest pacte, el problema és d'aquesta persona.
Per altra banda, hi ha els teus gelos. Saber que és una por irracional i controlar les teves accions per evitar caure en conductes tòxiques i de maltractament és molt important!
Escolta quina por hi ha darrera aquesta gelosia? Inseguretat, por a l'abandonament, .... I intenta explorar què et diu de tu aquesta por. Quina informació t'aporta? I planteja't buscar ajuda professional per poder-ho resoldre ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas