mals companys.
Hola, soc un noi que viu amb tres nois més que no m'hi faig gaire. Fa un mes el meu pare va donar positiu amb el virus (jo vaig estar amb ell un parell de dies), i em vaig enterar del seu positiu quan estava amb aquest nois. Em vaig fer el test i vaig donar negatiu, però de mentres que no ho sabia estaven bastant despreocupats ja que havíem estat varis dies convivint i no tenien tampoc la intenció de veure ningú així que tot bé. No em feien dur mascareta ni netejar molt perquè ja deien que bueno, que ja feia dies que estàvem junts i res.
Doncs bé, vaig estar com 3 setmanes amb aquells nois, i passada la quarentena doncs vaig a casa del meu pare, i li van empitjorar els sintemes estant amb ell, i quan ja va millorar doncs dies desprès vaig pensar de tornar amb els nois per fer coses pendents a la ciutat. Doncs bé, quan els hi vaig dir que tornaria al pis, doncs els nois em van posar mil excuses tipus que estan preocupats per infectar a familiars seus, ho entenc pero els hi vaig dir que no erem contagiosos ja, jo m'havia fet una altra prova negativa i el meu pare ja no contagiava perque havia passat ja moltes setmanes. Encara així duro, no entenien res del que els hi deia i a sobre s'inventaven coses tipus que puc infectar igual sent negatiu. Tenia la sensació de que no em volen allà (se que no els hi caic bé) i igualment he anat al pis, allà doncs em fan portar mascareta, de no anar a zones comuns, utilitzar coberts apart i netejar tot lo que utilitzo: a mi no m'importa fer-ho pero ells van tan tranquils, queden amb gent, a la seva família apenes la veuen en veritat, uns van a classe i un d'ells té molts germans i te moltes mes probabilitats de contagiar-nos. Ells poden anar sense mascareta, no netejen res (mai) i a sobre poden estar dinant junts, estar al sofà, tot, i jo en canvi res quan ells poden contagiar també, semblo jo l’únic.
Fa temps que no els suporto i tenen una actitud que odio; un és un fals i interessat, l'altre és un borde sense motiu i l'altre només fa que criticar-me, i ara m'ha fet MOLT mal això, quan acabi el curs molt probablement marxo. Encara que ara estigui encès soc una persona molt tranquil·la que sol quedar-s’ho tot dins, no soc conflictiu i no busco això però em fa molta ràbia el que esta passant. De moment els intento evitar però escolto lo be que s’ho passen (es porten genial) i tot lo que poden fer i jo tancat a la meva habitació. Podria marxar-me a casa però per algo estic pagant el pis que precisament no és barat (soc el que paga mes).
Tinc molta ràbia dins, penso que em tracten com si fos tonto (ja que ells poden anar tranquils i jo com si estigues empestat) i a més tinc ganes de marxar i que es fotin amb el lloguer, perquè ara no trobaran ningú que vulgui viure allà. Tinc ganes de dirlis quatre coses, encara que he parlat amb ells fent indirectes pero segueixen igual, que sembla que ells siguin inmuns al virus.
Que podria fer en aquesta situació? Cal no entrar en conflictes i anar fent? I que puc fer perquè la situació m’afecti el menys possible? Gràcies
Laura Centellas

Hola!
La convivència és un tema complex i és important que totes les persones que en formen part vulguin resoldre els petits conflictes que van apareixent.
Pel que fa al contagi, és natural que puguin tenir por a contagiar-se i que et demanin aquestes mesures de protecció. En principi, una vegada hagis passat els 10 dies d'aïllament recomanat en cas de contacte estret amb un positiu, i no hagis desenvolupat cap símptoma, pots trucar al teu CAP i podràs tornar a fer vida habitual.
Finalment, si no et sents còmode amb els companys de pis, sents que t'estàs tractant malament i que no et respecten, tens tot el dret a parlar amb ells i marxar del pis. Parla-ho amb la teva família i busqueu una solució.
No es tracta de ser conflictiu, sinó de posar límits. I si sents que t'estan faltant al respecte, que et rebutgen i t'aïllen (més enllà de la precaució de contagi), pots avisar-los amb antelació i marxar al mes següent.
Una abraçada!
La Laura Centellas