Autoestima
Hola:)! Sóc una noia de 14 anys (d'aquí poc en faré 15), i tinc un problema. Des de sempre que he sigut una persona una mica tímida, i això em preocupa. Tinc el meu grup d'amigues, que són genials, i em parlo amb la majoria de la gent de la classe. Però a vegades em costa se jo mateixa. Amb les amigues és clar que ho sóc, però a vegades em capfico massa, i nose com dir-ho,em trobo una perduda, m'enteneu? Si em poso a pensar, poques vegades he conegut a algú per iniciativa pròpia. Normalment la gent que conec fa poc l'he coneguda amb les meves amigues (n'hi ha una que sobretot és molt oberta, i facilita les coses, és la que sempre comença a parlar amb la gent) o bé han sigut les altres persones les que m'han començat a parlar a mi, i és clar, diguéssim que no hi tinc gaire pràctica. I això m'agraderia cambiar-ho. Per l'altra banda, ja fa temps que m'he adonat de que: en general em valoro poc a mi mateixa, m'importa massa el que pensi l'altre gent de mi, que algunes vegades deixo de fer coses per la vergonya, que depènc dels altres a l'hora de fer algunes coses..també sóc bastant insegura, encara que no se'm noti. I això fa que la meva autoestima no estigui del tot bé. Suposu que almenys en adonar-me'n ja he fet un pas molt gran, però ara m'agraderia cambiar-ho per complet. Vull ser més segura, més independent..
Què puc fer?
Moltísimes gràcies.
Elena Crespi

Hola Bird! com estàs?
Pel que veig estàs fent una molt bona feina!
T'explico: la timidesa forma part de tots nosaltres però hi ha qui la gestiona d'una manera o d'una altra. De moment, tu ho has fet molt bé. Dius que no sols conèixer gent per iniciativa pròpia sinó que és gràcies a les amistats que tens que potser són més obertes i no els hi fa cosa fer el pas... doncs perfecte... això et pot srvir d'aprenentatge. Tu aprofites (en el sentit positiu) que les teves amigues són més segures per poder conèixer gent nova... doncs el que fan elles et pot servir d'aprenentatge per tu.
I si, mica en mica, et vas veient més capaç de fer allò que elles, sense voler-ho, t'ensenyen... mica en mica aniràs guanyant seguretat i decisió i seràs més independent.
La seguretat i la dependència no es guanyen d'un dia per l'altre, es van aprenent. Per tant, ara que ja has decidit que vols iniciar el camí: mira què fan les persones més segures del teu voltant i comença a practicar-ho ti, mica en mica (i no comencis per allò més difícil!).
És la pràctica la que t'anirà fent més forta!
Un petonàs!
Elena Crespi i Asensio - www.elenacrespi.com