Els cicles de la regla i com afecten
Magradaria saber els cicles de la regla i com afecten se que o puc buscar per internet pero magradaria saber-ho de valtres
Laura Centellas

Hola,
El cicle hormonal de la menstruació es composa per diferents fases, i l'inici de cada cicle s'inicia amb el primer dia de menstruació:
- Fase 1: Menstruació. A nivell hormonal els nivell d'estrògens i progesterona baixen.  En aquesta fase del cicle es desprèn el recobriment intern de l'úter, l'endometri.
- Fase 2: Fase folicular. En aquest moment els nivells d'estrògens augmenten quan l'ovari es preparar per alliberar un òvul nou. Aquesta fase és la que va des del primer dia de menstruació fins l'ovulació.
- Fase 3: Fase proliferativa. El recobriment de l'úter, és a dir, l'endometri, torna a créixer per a preparar-se per a una possible implantació.
- Fase 4: Ovulació. L'òvul s'allibera de l'ovari i comença a dirigir-se cap a l'úter. Els nivells d'estrògens arriben en aquest moment al seu punt màxim just abans que l'òvul s'alliberi, poc després d'aquest moment comencen a disminuir.
- Fase 5: Fase lútea. Es produeix progesterona augmentant els seus nivells i després poc a poc disminueixen. Aquesta fase comprèn el periode entre l'ovulació i l'inici de la menstruació següent.
- Fase 6: Fase secretora. Si s'ha produit una fecundació de l'òvul alliberat, l'endometri produirà certes substàncies per a mantenir l'embaràs, en canvi, si no s'ha donat la fecundació, aleshores, l'endometri es prepararà per a descomposar-se i desprendre's, i inciciar de nou el cicle amb la fase 1.
Podríem entretenir-nos més en cadascuna de les fases però potser t'animarem a llegir el llibre de Menstruita "La regla mola".
Gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas