Batxillerat, carrera i universitat
Hola! Soc una noia de 17 anys i estic cursant 2n de batxillerat. A principi de curs em sentia molt desmotivada més que res perquè veia muntanyes de feina que ens manaven els professors. A més, aquest any he tingut problemes personals i he hagut d’anar al psicòleg i actualment m’estic prenent unes pastilles. Sincerament, i malgrat les dificultats, m’estic esforsant molt (tot i que sempre he tret bones notes) només per anar a la universitat d’una p... vegada. Però tot i així ja no tinc la mateixa motivació d’abans.. ara només penso en anar a la universitat per conèixer gent, anar de festa (si tot lo del covid ja ha passat), i passar-me el dia tumbant d’un lloc a l’altre a la ciutat on vagi a estudiar... i a partir d’aquí fer el pas cap a la vida laboral directament sense haver-m’hi matat amb la carrera.. Us explico, no sé que fer l’any que ve. “M’agradaria” endinsar-me en el món de l’evolució social i tot això, més que res dedicar-me a alguna cosa que tingui a veure amb els coflictes penals, assassinats, crims, etc. Però no sé des de quin àmbit; o advocada penal (estudiar dret, que diuen que es una matada monumental i has de dedicar-hi molt de temps i esfors), criminologia, criminalística... no tinc ni idea de res.. Però el que si que tinc clar es que no em vull passar hores i hores estudiant cada tarda (com ara) quan vagi a la universitat.. Estic per fer la carrera d’educació infantil perquè diuen que és una de les més fàcils, tot i que no em vulgui dedicar a ser professora..
Estic molt perduda i no sé que fer, tinc la sensació de que em passaré la vida estudiant o que no tindré vida més enllà dels estudis.... Es que crec que m’estan venent una versió sobre la universitat (tipo pelicules americanes) que s’allunya moltíssim de la realitat... i això em desmotiva, em fa por i m’angoixa.
Em podeu guiar o donar algun consell?
Pd: estic cursant el bat social-humanístic
Gràcies;)
Laura Centellas

Hola! Moltes gràcies per escriure'ns :) És difícil decidir què volem estudiar i què ens volem dedicar en un futur. Et compartim una campanya del Departament d'Educació de la Generalitat que creiem que et podrà ajudar molt. Es diu http://www.informat.cat/
" target="_blank">Informa't i sortirà a finals de gener o principis de febrer. Dins d'aquesta campanya hi ha diverses activitats, com ara:
">Decideix: Programa d'acompanyament a la presa de decisions.
" target="_blank">Explora: Visites a empreses i entitats per conèixer millor en que consisteixen diverses feines.
" target="_blank">Enllaça: Trobada amb altres joves que estan cursant estudis superiors o que els hagin finalitzat fa poc per comentar la realitat dels estudis que es volen cursar.
" target="_blank">Recursos Audiovisuals: Vídeos explicatius sobre els diferents estudis superiors.
https://treball.barcelonactiva.cat/porta22/cat/mercat/cercador_ocupacions/index.jsp
">Cercador d'Ocupacions: Amb tota la informació relacionada als estudis que es volen cursar.
També poden demanar hora amb l'http://www.informat.cat/directori-dequipaments/
" target="_blank">assessoria acadèmica del CAAJ (Centre d'Assessorament Acadèmic per a Joves) o amb les assessores dels Punts d'Informació Juvenil de Barcelona.
Moltes gràcies i seguim aquí pel que necessitis :)
La Laura Centellas