Indecisa amb la carrera
Hola!! Primer de tot gràcies per la feina que feu :)
Soc una noia i actualment estic fent 2n de batxillerat social-humanístic. La veritat és que el curs és molt exigent i hi ha molta pressió en general; també ens manen moltíssima feina i tal. Però a part d’això tinc moltissimes ganes d’anar a la univeritat, conèixer gent nova i fer noves amistats, canviar d’aires, viure en una altra ciutat... (ja que porto 6 anys en el mateix institut i tal). El que passa és que estic bastant indecisa perquè no sé quina carrera triar... no hi ha cap carrera que em cridi realment l’atenció, en canvi hi ha persones del meu entorn que tenen claríssim que estudiar i estan ansiosos perquè la carrera que volen estudiar és la “seva passió”. Però jo aquesta passió no la tinc... Tot i així, no em desagrada la idea de ser advocada quan sigui gran, o sigui, hauria de fer la carrera de dret. Però he sentit moltíssims comentaris i opinions sobre la carrera i generalment diuen que és molt difícil i avorrida. A més, també he sentit a dir que t’hi has de dedicar molt de temps i això em tira enrrere perquè el que si que tinc clar és que no em voldré passar 6/7 hores d’estudi CADA DIA com estic fent ara mateix a 2n de bat.. O sigui, quan vagi a la universitat vull tenir vida social i no estar cada tarda pencant amorrada a un llibre.. Sé que s’ha d’estudiar però tinc por de que sigui com ara i tal.
He fet un munt de testos per orientar-me però no acabo de tenir clar quin camí escollir i que m’agradi en tots els aspectes.. Les meves amistats i més gent em diu que la carrera de dret i l’ofici d’advocada em “pega” molt pel meu caràcter i tot això però no sé si realment és el que vull fer.. (tot i que potser és l’ofici que em “crida més l’atenció” comparat amb els altres (encara que sigui poc)). Sense comptar les carreres, altres oficis que no descarto són: dissenyadora d’interiors, antropòloga social i cultural...
Però clar, per exemple a la carrera de disseny ja hi ha dibuix tècnic i jo d’això no n’he fet mai perquè és una assignatura del científic.
Estic molt perduda.. em podrieu donar algun consell o orientar-me una mica i tal? Mercii :/
Pd: tinc molta por d’escollir una carrera i veure que no és el que em pensava i tot això...
Laura Centellas

Hola! Moltes gràcies per escriure'ns :) És difícil decidir què volem estudiar i què ens volem dedicar en un futur. Et compartim una campanya del Departament d'Educació de la Generalitat que creiem que et podrà ajudar molt. Es diu http://www.informat.cat/
" target="_blank">Informa't i sortirà a finals de gener o principis de febrer. Dins d'aquesta campanya hi ha diverses activitats, com ara:
">Decideix: Programa d'acompanyament a la presa de decisions.
" target="_blank">Explora: Visites a empreses i entitats per conèixer millor en que consisteixen diverses feines.
" target="_blank">Enllaça: Trobada amb altres joves que estan cursant estudis superiors o que els hagin finalitzat fa poc per comentar la realitat dels estudis que es volen cursar.
" target="_blank">Recursos Audiovisuals: Vídeos explicatius sobre els diferents estudis superiors.
https://treball.barcelonactiva.cat/porta22/cat/mercat/cercador_ocupacions/index.jsp
">Cercador d'Ocupacions: Amb tota la informació relacionada als estudis que es volen cursar.
També poden demanar hora amb l'http://www.informat.cat/directori-dequipaments/
" target="_blank">assessoria acadèmica del CAAJ (Centre d'Assessorament Acadèmic per a Joves) o amb les assessores dels Punts d'Informació Juvenil de Barcelona.
Moltes gràcies i seguim aquí pel que necessitis :)
La Laura Centellas