no em veig be
Últimament em veig en part molt malament... Vaig començar a fer exercici pel meu compte tipo pilates i molt be, per baixar i tonificar zones i la veritat molt be en totes les zones encara que les cames les segueixo veient bastant grosses però estan dures, vaig perdre com 5kgs, no estava grassa però si volia posar-me mes en forma, fins aquí bé.
Jo tenia un cul gran, format principalment de grassa ja que apenes feia exercici abans de que em poses en serio, m’agradava malgrat tenir cel·lulitis. Quan feia exercici hi havia dies que semblava mes petit i altres gran, estava molt mes dur, llis i rodó, i tenia dins la rutina exercicis per augmentar el tamany per a tal de mantenir-lo, però des de fa poc temps m’ha baixat molt el tamany, els pantalons de xandall em fan ‘bossa’, el tinc petit i estic molt obsessionada en recuperar-lo.
He deixat de fer tan exercici però es com que tinc la necessitat de fer-ne perquè no vull tornar a pujar pes i a sobre m’he acostumat a fer-ne. Ara que porto dies fent-ne molt menys segueixo bastant bé la panxa, cintura, etc i em feia por tornar a tenir-ne perquè em va costar mesos baixar-lo (8 mesos), però m’ha tornat a aparèixer cel·lulitis, cosa que ho odio, i me’l segueixo veient petitíssim el cul i era lo que mes m’agradava del cos...
Últimament m’estic rallant massa per això, perquè veig que no creix quan fa temps que si em saltava algun dia d’exercici em tornava a créixer però no... no soc la única que el veu mes petit, la meva germana també mho va dir i la meva parella també i a ell li encantava com estava abans i tinc por perquè crec que també ha perdut el desig ja que apenes mel toca i no tenim relacions casi. Jo em veig bé excepte el tamany dels glutis, no creix des de fa més d’un mes segur i no sé si serà a causa de que menjo menys ja que ara visc fora i no cuino tant com els meus pares.
Que puc fer?? M’està deprimint bastant se que es una tonteria però no hagués pensat que em passes ja que fes el que fes sempre tornava... Gràcies
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres per explicar-nos el que et preocupa! Estàs en l’adolescència, aquesta etapa és de molts canvis, entre ells els físics. En aquest moment deixem de tenir un cos
de nena per tenir un d’adulta. El nostre cos canvia, i és normal que hi hagi coses que no ens agradin tant com d’altres. El consell que et donem és que acceptis aquests canvis. A tots ens agraden més unes coses que d’altres però les hem d’acceptar igual, ja que no podem fer res per canviar-les, el nostre  cos és com és i tenim una constitució difícil de canviar. És cert que podem fer coses que millorar però mai des de l’obsessió. L’exercici físic està bé, és un dels pilars d’un estil de vida saludable però potser no pots aconseguir el teu objectiu, ja que cada cos és un món i hi ha parts que no les podem canviar. I, no hi ha un exercici màgic que faci que de cop tinguem el cos que volem o que canviï només aquella part del nostre cos que desitgem canviar. Pensa que les emocions també afecten la manera com ens mirem. Tots tenim complexes, aspectes
que no ens acaben d’agradar o que ens fan sentir incòmodes, tinguem el cos que tinguem. El més important és que t’acceptis i et valoris tal i com ets!!! Com? Treballant la teva autoestima. Pots començar pensant en quins són els teus valors, ja que moltes vegades els que ens jutgem som nosaltres mateixos. Sobretot, pensa en tu, fes el que et faci sentir bé a tu, no pensis en els altres, el teu cos és teu, estima’l tu i cuida’l tu! De totes maneres, ja que ens has demanat ajuda i si necessites parlar-ne més, et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09. Ets molt valenta acceptant que hi ha alguna cosa que no va del tot bé i demanes ajuda
per posar-hi remei, és el primer pas per a deixar aquest malestar endarrere.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas