Sento que no tinc uns bons amics...
Hola Adolescents.cat! Soc una noia molt tímida i vergonyosa, em costa moltíssim fer nous amics i obrir-me a gent nova, i els pocs amics que tinc, sento que no els importo com ells m’importen a mi.
Considero que tinc 3 amics, el meu millor amic, la meva millor amiga, i una amiga amb la que som amigues desde l’infància, pràcticament som amigues desde els 5 - 6 anys.
Als meus millors amics, el hi poso l’etiqueta de “millors amics”, perquè considero que són als que els hi explico més coses personals.
El meu amic és l’únic amb el que vivim al mateix poble, ja que les dues amigues viuen al poble on vivia abans, que està a uns 45 min d’on visc ara.
Amb el meu amic sempre soc més jo la que li diu per quedar, o li escric per saber com està. La gran majoria de les vegades, em diu que sí que pot quedar, i a l’hora de quedar, em deixa plantada, no em contesta els missatges, i per molt que haguim quedat, jo ja suposo que sinó em contesta, és que al final no quedem. O a vegades 1h abans de quedar em diu que li fa mandra quedar. I sempre tarda molt a contestar-me els missatges. Una vegada li vaig dir que em feia ràbia que em deixes plantada tant sovint, que preferia que quan li preguntés per quedar ja em digués que no, a que em digués que sí, i al final no quedessim, i que en comptes de dir-m’ho, el que fa és no contestar-me els missatges. Sempre quan quedo amb ell, li dic a la meva mare que he quedat amb ell quan ja estic sortint per la porta de casa, perquè realment mai sé si hem quedat de veritat, o al final acabarà dient-me que li fa mandra quedar, o directament no em contestarà els missatges. El 2018 vam estar sense parlar-nos uns 6 - 7 mesos, per res en concret, ens vam distanciar i vam deixar de parlar, hi penso, i realment no m’agradaria tornar a estar sense parlar-me amb ell, però em fa sentir molt malament quan em deixa plantada o tarda o no em contesta els missatges. Moltes vegades es disculpa quan em deixa plantada o tarda a contestar-me els missatges, però ho segueix fent.
La meva millor amiga també tarda molt a contestar-me els missatges...
I al no viure al mateix poble entenc que no ens poguem veure tant sovint.
Com a mínim les meves amigues no em deixen plantada quan quedem.
Ara estic coneixent a un noi, sento que l’interés és recíproc, però sento que al estar coneixent a algú no ha de fer que deixis als teus amics de banda. Amb aquest noi vivim a 90km de distància, i quan es podia, quedàvem els caps de setmana. Però jo no puc quedar 50% amb la persona que m’agrada i 50% amb els amics, si els meus amics a vegades sento que passen una mica de mi, sobretot el meu amic, que és amb el que més podria quedar.
M’encantaria fer nous amics i conèixer gent nova, però al ser tant tímida se’m fa una cosa molt difícil. Faig un esport d’equip, i fa poc vaig començar un curs, i sento que no sé relacionar-me amb la gent, que em costa molt... Sempre soc la que està callada, i mai dic la meva opinió de res, i tot per la vergonya.
Moltes gràcies! Espero que se’m hagi entès bé.
Laura Centellas

Hola!
Esperem haver entès la teva consulta. Sembla que aquest teu amic no cuida la relació d'amistat com a tu t'agradaria.
És veritat que, en una relació (d'amor, d'amistat) entre dues persones, és possible que les necessitats siguin diferents i que, per exemple, ell no tingui tantes de ganes de quedar com tu. Però tot i que això es pot entendre, s'ha de tenir clar que hi ha d'haver un respecte mutu. I potser falla alguns cops, no trobes?
Potser hauries de deixar d'insistir tant per quedar amb aquest amic i intentar quedar amb la gent nova del curs o del teu equip. La vergonya se supera enfrontant-s'hi, per tant, hauràs d'empassar-te la vergonya i enviar un whatsapp o buscar la forma de quedar i conèixer aquestes persones.
Sabem que no és fàcil ampliar el cercle de coneguts, però tampoc ajuda quedar-se en un cercle d'amistat on et poden deixar plantada sovint... així que, posa't en acció i comença a proposar plans a la gent! A veure què et diuen ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas