Necessito ajuda urgent
Hola, escric aquí per expressar el que sento últimament (intentaré ser breu i clara). Sempre he tret bastantes bones notes i em considero una estudiant bona i constant però... actualment estic cursant 2n de batxillerat i estic en un moment de la meva vida molt dolent. Ens han imposat el model híbrid i per tant a partir de la setmana que ve farem classes presencials i online; a causa d’això, ens han canviat dates d’examens i tal. Estic molt preocupada perquè ens manen bastanta feina, el nivell és força exigent i també tinc por de no poder seguir bé les classes online (ja que algunes classes normals ja em costen de per si) i de que tot això resulti un caos... farem els examens trimestrals havent fet el model semipresencial i tinc la sensació que no m’hauré preparat tan bé com ho faria anant a classe 100% presencial. També estic bastant preocupada per la selectivitat ja que aquest curs sé de sobres que no serà normal i, per tant, serà bastant més incert i dificultós. Fa bastant de temps que estic deprimida i també és perquè fa 4 mesos que el meu ex em va deixar (i de molt mala manera) i encara no l’he superat; en algun moment del dia encara penso amb ell i en com han canviat les coses cap a pitjor (estava super enamorada i m’havia creat tantes expectatives i il•lusions que la decepció encara va ser i és més forta.., i això fa que sempre m’estigui preguntant: superaré algun dia el meu ex? Tornare a confiar en l’amor? Seré capaç d’enamorar-me de nou...?) Em poso a pensar i a cops arribo a la conclusió de que si no m’hagués posat en el món del batxillerat i no hagués començat fa un any i mig la relació amb el meu ex, ara mateix estaria molt bé anímicament i sentimentalment... Amb tot això del Covid19 també em sento molt limitada i sense poder fer RES de RES (la meva rutina de cada dia es casa-insti/insti-casa) i estic molt angoixada per tota aquesta situació... Porto un any de merda i la majoria de coses que m’han passat són dolentes. Durant el mes de juliol i agost vaig anar al psicòleg (més que res per la ruptura i perquè aquest any ja el vaig començar amb mal peu i amb moltes inseguretats); quan sortia de cada visita em sentia bastant bé però ara que he deixat d’anar-hi sento que he tornat a recaure i em torno a trobar bastant baixa d’ànims (muns pares no es podrien permetre pagar-me un altre cop el psicòleg). Si ara mateix em preguntéssin què si soc feliç, la meva resposta seria un NO rotund; m’han fet molt mal i em sento ferida.
Últimament estic dormint fatal i quan arribo a casa després de l’institut molts cops em poso a plorar. Estic més sensible, tot m’afecta molt i a la mínima ja em cau la llàgrima (com ara mateix). Noto que estic perdent la gana i a les hores del pati fumo “sovint”; fins i tot he notat que per estar menys ansiosa necessito fumar-me un cigarro. Creieu que estic patint una depressió?? Ja no sé que fer, no em vec amb ganes de fer res i no sé com estar millor. Crec que em convindria un canvi d’aires però ara mateix es impossible. No és el primer cop que faig aquesta consulta i si “insisteixo” tant en tornar-la a enviar és perquè realment estic malament; tota la situació actual m’esta esfonsant i no sé que fer per superar-ho. Agrairia que em responguéssiu aquesta consulta de manera conjunta, és a dir, sense separar-la per apartats.
Gràcies i espero que em pugueu contestar el més aviat possible.
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per escriure'ns!!
Amb el que ens expliques sembla que no estàs vivint una bona temporada. Segurament encara estàs vivint el dol per la ruptura amb el teu ex, que necessitis temps per assimilar la pèrdua i poder recuperar-te. A més, 2n de batxillerat sol ser un dels cursos amb més demanda i que genera més angoixa al llarg de la formació acadèmica, per tant, tampoc t'ajuda....
Intenta mantenir certa rutina amb l'institut, tenir estones d'oci i fer alguna cosa que t'agradi i també estones amb la teva família i les teves amistats. És important que equilibris les ganes d'estar sola (per desfogar-te i treure el dolor) amb estones amb altres persones. El suport social és un factor que ens ajuda a la nostra salut mental.
Si pots, parla amb els teus pares sobre l'ajuda psicològica, potser podeu arribar a un acord i anar-hi un cop al mes o de tant en tant.
Accepta les teves emocions, deixa-les fluir i no et continguis. Deixa sortir tot el dolor, val?
Veuràs com, mica en mica, et sentiràs millor.
Una abraçada
La Laura Centellas