estat psicologic
Hola, Sóc una persona molt tímida, em costa molt relacionar-me amb la gent de la classe i em deuen veure com la “timida” i no vull, estic molt farta i porto molt temps intentant-ho canviar i no puc. Porto 4 anys així i estic molt cansada de lluitar fins el punt de plantejar-me suicidar-me i acabar amb tot. No se que fer, estic esgotada i ho porto tot jo sola no ho sap ningu, sempre m’ho he guardat tot per mi però esque tampoc tinc a ningu tant proper per poder-li explicar. Em sento sola necessito ajuda.
Laura Centellas

Hola!
Estàs en el bon camí: reconèixer que estàs esgotada i buscar ajuda. És el més important per començar a canviar les coses.
Primer de tot, no ets tímida, tens vergonya. I tu ets molt més que la teva vergonya, tens moltes més qualitats, interessos i motivacions més enllà d'aquest tret. No et defineixis únicament per la vergonya, d'acord?
En segon lloc, potser és moment que ho expliquis a algú de confiança per poder començar a canviar les coses. Pots explicar-ho a casa o a l'institut. Tot i que a vegades no ens ho sembla, les persones adultes ens poden orientar a buscar solucions. Potser podeu trobar ajuda en un professional de la psicologia, o potser pot ajudar-te a relacionar-te amb algunes persones de la classe amb qui et pots entendre. ;)
En tercer lloc, què és el que t'agrada? A vegades ens va bé relacionar-nos amb persones que tenen els mateixos interessos que nosaltres (fotografia, algun esport, un esplai o els escoltes, la cuina....) És un lloc on ens sentim còmodes (perquè fem allò que ens agrada) i podem aprofitar per conèixer altres persones.
El més important de tot és que no t'ho quedis per tu. Hi ha una part de tu que vol canviar, que està demanant ajuda. Així que no et quedis en silencia i explica com et sents a la gent del teu voltant. Veuràs que et respondran millor del que t'esperes.
Nosaltres seguim aquí. Escriu-nos sempre que ho necessitis ;)
Una abraçada!!
La Laura Centellas