superació
fa aproximadament un mes i mig va morir un amic meu amb 16 anys en un accident de moto despres de haber estat tota la tarda amb mi, vaig ser de les ultimes persones en veure’l y sento que si no hagués quedat amb ell aquell dia res d’aixó li hagués pasat, el trobo moltissim a faltar i no sabia que seria tan dificil superar aquest tipus de mort, naixem per veure morir als nostres avis pero no als nostres amics . Crec que ha sigut el cop mes dur que m’he donat a la vida i no li desitjaria a ningú pasar per aixó, no entenc perque hem de pasar per aquestes situacions i mai pero mai m’oblidaré d’ell, m’hagués agradat donarli una abraçada més forta aquell dia. Cuan hem vaig enterar no m’ho vaig creure fins que no li vaig veure la cara al tanatori allà a la vitrina la cual el veia com si estigués dormit, pero per desgracia no tornaria a obrir els ulls i va cambiar la meva vida i la de tots els seus amics i familiars moltissim, valorant altres coses. Et vas a dormir tranquil i t’aixeques t’ha cambiat la vida per complet, llagrimes als ulls i molta força. A dia d’avui les nits son lo pitjor, i encara que no era la seva millor amiga i el coneixia desde aquest estiu l’estimaba moltisisim. Espero que m’estigui cuidant allà on estigui i mai m’oblidaré d’ell.
Laura Centellas

Hola bonica,
Tot i que el dol és un procés natural, no estem gens acostumats/des a conviure amb la pèrdua i amb la mort. Necessitem molt temps per poder processar tot el dolor que implica perdre una persona important a la nostra vida. És completament natural que sentis dolor, que tinguis ganes de plorar, que aparegui la culpa, la ràbia i la impotència... formen part del procés d'acceptació de la pèrdua.
Deixa sortir tot el dolor, escriu cartes si ho necessites, fes un petit recull de fotos o anècdotes que tenies amb ell, comparteix el que sents amb altres amistats o amb la seva família.... és un cop molt dur i compartir el dolor ajuda moltíssim.
Mica en mica, d'acord? tot i així, si sents que t'aniria bé anar a un professional, parla-ho amb la teva família i busqueu un psicòleg/a especialista en dol.
Una abraçada molt forta!
La Laura Centellas