...
He tingut possibilitats de tenir relacions sexuals pero tinc la sensacio que quan arribi el moment no m’entrara o em fara massa mal i sortira tot malament. Em ve molt de gust pero a la vegada m’angoixa.
Laura Centellas

Hola,
Mentre hi hagi por i angoixa el millor és esperar. Quan volem començar a compartir la nostra sexualitat amb una altre persona i volem que l'altre persona comparteixi la seva amb nosaltres, el que ha de prevaler és la curiositat i les ganes d'explorar, ensenyar i aprendre.
Sovint imaginem que quan volem donar el pas, hem de començar per la penetració i no té perquè ser aixi, de fer, per a moltes persones, la comunicació, la confiança, etc amb la persona amb qui donarem aquest pas, és molt important. I podeu anar explorant la sexualitat sense haver de jugar amb la penetració.
Quan arribi el moment en el que vulguis explorar amb la penetració aleshores, serà important que tingueu preservatius, potser lubricant per ajudar al làtex del preservatiu a lliscar millor amb la pell de la vagina i molta confiança per a poder dir "para" si vols que pari o si et fa mal.
Gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas