No binari
Hola,
Soc noia de naixement, però fa temps que a vegades no em sento realment identificada com a tal, en plan, no vull ser un noi, però no em sento del tot còmode sent definida com a noia. He escoltat el terme no binari, però no se realment que és i quins pronoms fan servir, algú m’ho podria explicar??
Laura Centellas

Hola,
Una persona que es defineix com a no-binària significa que no s'identifica de forma tancada amb cap dels dos gèneres establerts socialment (home/dona), també és possible que no s'identifiqui amb cap gènere específic, ni com a home ni com a dona (definint-se com agèneres o de gènere neutre), o que s'identifiqui amb tots dos gèneres alhora i no pugui definir-se només amb un de sol o que s'identiquin amb una combinació de tots dos gèneres (anomenants-se bigèneres), o que sentin que tenen una identitat inclassificable o canviant segons el moment (definint-se com gènere fluid).
Com veus, el gènere no binari inclou moltes variants, el que és interessant és que comencis a escoltar com et sents, a poc a poc, t'aniràs coneixent més i la definició potser l'aniràs veient més clara.
En quant als pronoms, en la llengua catalana i castellana no tenim un pronom neutre, es comença a utilitzar la terminació en "e", és a dir, en comptes de "guapo" o "guapa" seria "guape", en comptes de "fill" o "filla" seria "fille". I utilitzant els noms en genèric quan és possible, per exemple, parlant de persones, en comptes d'homes i dones, fent el discurs més inclusiu.
Gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas