Vull trobar més maneres d'estimar-me més.
Sempre he sigut insegura amb el meu cos, i sé que la gran majoria ho és.
A vegades quan li dic a la gent "No tinc molta autoestima" no s'ho creu i em molesta i d'altres m'ajuda. No sé com explicar-ho. Jo des de ben petita he anat aprenent a estimar-me més físicament, m'agraden les meves pestanyes llargues, ara aprecio ser bastant alta i la meva melena indefinida entre ondulat i rissat. Sobre el que he dit abans, dona igual com vegis les persones, si creus que són molt atractives i que per això no tenen problemes amb elles mateixes, perquè cadascú té els seus problemes i ningú vol revelar les seves debilitats. A mi sempre m'han dit "Que guapa ets", "Ets model?", "Estàs boníssima", "Que culaso"... i sé que pot sonar egoista de la meva part dir que tinc poca autoestima quan sóc "atractiva" pels ulls dels altres, però és la veritat, no podem jutjar els demés, no podem pensar "Uau, aquella noia és perfecte, segur que no té inseguretat amb ella mateixa" o "Que lletja la pobra, segur que se sent inferior amb tothom" perquè no és així!
Tothom té els seus punts de vista, i encara que jo la tingui més elevada per ser una persona alta, no vol dir que em senti confiada en rematar la pilota de voley per sobre la xarxa, li trec dos caps a una jugadora del meu equip i ella salta molt més alt i remata molt més bé que jo, ara, ella després em vindrà i em dirà "M'agradaria tenir la teva alçada" i jo diré "A mi m'agradaria tenir la teva força".
El que vull fer saber és que cadascú té les seves manies, no els jutgem, i pot ser, que si les parlem més i les compartim, algun dia les acabem estimant. No ho sé, però això és el que he estat aprenent que fa el meu cervell.
El que estic escrivint ara, és una passa endavant en el camí cap a l'amor propi.
La meva consulta és: Creieu que anar al gimnàs més sovint i cuidar-me alimentàriament més em fa més feliç?
Merci.
Laura Centellas

Hola! Primer de tot, gràcies per consultar-nos i explicar el que et preocupa! Com bé dius, tots tenim coses que ens agraden més i d’altres que menys, però no podem fer res per a canviar-les, pel que el millor és acceptar-les. Has de saber que l’autoestima no només es centra en el físic, l’autoestima és tot el global de la teva persona, són les teves habilitats, el teu caràcter, la teva personalitat, el teu físic, entre d’altres. Tant de bo l’autoestima fos sempre estable, però malauradament els factors externs ens influeixen emocionalment i tenen una repercussió en l’amor propi. Hem d’acceptar que tenim alts i baixos però això no vol dir que no ens estimem. Tens tota la raó, el primer pas és saber que hi ha alguna cosa que no està del tot bé i buscar ajudar, això és el millor acte d’amor que ens podem fer!! En referència a la teva consulta, no per molt esport o cuidar molt la teva alimentació seràs més feliç, et sentiràs més saludable i amb benestar que ajudarà a tenir pensaments, sentiments i emocions positives. MAI des de l’obsessió, sempre des d’un estil de vida saludable, un estil de vida equilibrat menjant de tot, sense restriccions!! Una abraçada!
La Laura Centellas