Que tinc???
Bona tarda,
Fa ja bastant de temps que tinc problemes amb el menjar, i emocionals pero en els últims dies me donat compte de que a l'hora de menjar tinc episodis d'atracons de menjar dolç a causa del meu estat ďànim baix que es normalment sempre, que tot i estar plena acabo menjant igualment i finalment després de cada menjar em sento molt culpable, que em passa???
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres per explicar-nos el que et preocupa.
Pel que ens escrius, últimament sents que no tens el control amb el menjar. Això va relacionat amb el que estàs sentint emocionalment. Les emocions van molt de la mà amb el menjar. Per exemple, en moltes pel·lícules es veu quan un personatge està trist menja gelat de xocolata, o quan estem nerviosos a vegades no tenim gana. Estàs en un moment de molts canvis físics però també maduratius i això té un efecte en les emocions, en aquesta etapa de l’adolescència tots ens hem sentit com en una muntanya russa. Deixem de ser uns nens per ser adults, i el desconcert per qui seré? Com crear la nostra pròpia identitat?, totes aquestes preguntes tenen una repercussió en les nostres emocions, en el nostre estat anímic i com a conseqüència en la nostra alimentació. Pensa que les emocions també afecten la manera com ens mirem. Tots tenim aspectes que no ens acaben d’agradar o que ens fan sentir incòmodes, tinguem el cos que tinguem. El més important és que t’acceptis i et valoris tal i com ets!!! Com? Treballant la teva autoestima. L’autoestima no només és el nostre físic, som molt més què això, tenim una personalitat, un caràcter, unes habilitats,... és tot el global! De totes maneres, ja que ens has demanat ajuda i si necessites parlar-ne més, et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09.
Ets molt valenta acceptant que hi ha alguna cosa que no va del tot bé i demanes ajuda
per posar-hi remei, és el primer pas per a deixar aquest malestar endarrere.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas