Què m’està passant amb el menjar?
La meva consulta és sobre l’alimentació. Durant èpoques de confinament jo vaig ser una mica rigorósa amb el menjar, no és que fos una noia grassa, sóc més aviat baixeta i prima, tot i així reconec que em comparo molt amb el cos de les altres noies i he deixat de menjar tant. Ara gairebé no tinc gana, no és que no vulgui menjar, simplement he perdut la gana. Crec que itento menjar bé, tot i així la gent diu que em veu prima i tinc por d’estar desenvolupant algun trastorn alimentari. No sé què fer, hauria d’estar preocupada? Estic malalta o simplement estic sana i estic passant per una època on no tinc gaire gana?
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupa! El confinament va ser complicat per tots, emocionalment estàvem molt inestables i a dia d’avui seguim igual, la incertesa
que tenim no ens ajuda. Amb això vull dir que, vam tenir molt temps per parar a pensar en nosaltres i les xarxes socials van ser una mica perjudicials en relació a l’alimentació i l’esport, ens van “obsessionar” a tots una mica. El que has de saber i preguntar-te, si realment no tens gana o evites certs aliments. La bona relació amb el menjar és aquella equilibrada, tots els aliments ens aporten energia que necessitem per fer funcionar el nostre cos! Un consell que et donem és que t’adrecis a un professional, nutricionista o dietista, i et pugui dir quins són els aliments que necessites pel teu cos, perquè cada cos té unes necessitats o unes altres, i nosaltres no podem deixar de menjar certs aliments sense que estigui ben controlat per un professional.
Ets molt valenta acceptant que hi ha alguna cosa que no va del tot bé i demanes ajuda per posar-hi remei, és el primer pas per a deixar aquest malestar enrere.
Una abraçada.
La Laura Centellas