Incertesa
Mai he sigut una persona molt oberta ni amb molta autoestima. Em costa relcionar-me amb la gent que no conec i agafar confiança, no sé per què em costa tant trobar a algú que m'aporti aquesta confiança que necessito per parlar de qualsevol cosa. Mai he tingut parella i sé que no és tant important, però a mi m'afecta molt el fet que tot el meu circol més proper hagi trobat en algun moment una persona que els estimi tal i com són i que jo no trobi a ningú. Em fa sentir inferior i pensar si realment sóc tan borde o faig les coses tan malament com per no trobar a ningú que li agradi així, com sóc. També sé que això no es busca...però que passi el temps i no arribi a mi em fa baixar encara més l'autoestima i preguntar-me què faig malament. Des de que va morir el meu avi fa dos anys em sento molt més sentimental, moltes vegades m'entren ganes de plorar i no entenc el motiu, mai vaig arribar a dir-li que l'estimava i també sento que no em vaig poder despedir-me bé... No sé, pel meu cap passen infinitat de pensaments que em costa molt expressar i que quan estic sola em fan sentir encara més sola.
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per escriure'ns i ser tan honesta amb els teus sentiments.
Pel que fa al teu dol per l'avi, és natural que encara et sentis així... a vegades necessitem molt de temps per aprendre a viure sense aquella persona.
Si sents que no et vas poder acomiadar, et recomanem que li escriguis una carta de comiat, explicant com et sents i com l'estimes. Després ves a un lloc especial (per vosaltres o només per tu) i allà pensa en ell. Si et ve de gust pots llegir la carta en veu alta, pots deixar-la allà i enterrar-la, pots posar-te alguna cançó que et recordi a ell.... és important que intentis fer una mica de comiat simbòlic. Sovint ho necessitem per anar tancant ferides. Pren-te el teu temps i fes-ho quan et sentis preparada.
Pel que fa a les ganes de conèixer una altra persona, el més rellevant és que siguis tu mateixa (no has de fer res per "agradar" als altres) però sí que és important que notin que tens ganes d'obrir-te a la gent i conèixer-la. El primer pas és mostrar-te oberta i disponible a ampliar el teu cercle de coneguts (apuntar-te a alguna extraescolar, quedar amb la colla d'algun amic/ga teva, ...). Coneix persones diferents, interessa't per elles i analitza quines característiques t'atrauen i quines no. I potser, mica en mica, trobaràs alguna persona interessant...
Una abraçada!
La Laura Centellas