com faig que se'n adonin?
Fa mesos que tinc un tca important. M'he aprimat 15kg pero tothom es pensa que es perque he començat a fer esport i no menjo carn. Al principi no volia que se'n adones ningu perque volia seguir aprimant-me. Realment ara també vull pero crec que si continuo la situacio sera molt greu. Vull que algu s'adoni del meu problema i que algu m'ofereixi ajuda, pero no vull dir-ho, no em veig capaç. Als meus pares els hi sembla extrany que m'hagi aprimat tant rapid pero no sospiten res. Tinc un sentiment contradictori perque vull seguir perdent pes, pero també vull sortir d'aquesta merda. Com podria demanar ajuda sense dir directament que tinc un problema? O sino, com podria fer-li arribar a algu que no estic be?
Moltes gracies
Laura Centellas

Bon dia guapaa! Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupaa!Comentes que fa temps que tens un problema amb el menjar i que t’agradaria que les persones del teu entorn es donguéssin conte i així no ho hauries d’explicar tu. I, ens demanes consell sobre com podries fer aquest pas de comunicar-ho sense dir-ho.
Entenc que sigui difícil comentar-ho a les persones del teu entorn, primer perquè potser penses que no t’entenràn. I, segon, perquè posar-li paraules al que t’està passant no és fàcil. Pots començar pensant a qui t’agradaria dir-ho primer. Potser pots començar amb una persona (amic/ga, germa/ana, pare o mare, a algun cosí/na o fins hi tot algun professor o monitor). Si no saps com dir-ho podries començar dient-li com et sents i dient-li que estás confosa i que no saps com explicar-ho, que necessites ajuda. El primer pas no té perquè ser dir-ho tot i a tothom. A vegades, només és qüestió de dir: no estic bé, crec que necesitu ajuda o algú que m’escolti. Potser no és necessari ni utilitzar paraules, potser pots escriure un mail, un whats, una carta o ensenyar el que m’has escrit a mi perquè la persona se la llegeixi.
De totes maneres, ja que ens has demanat ajuda i si necessites parlar-ne més, et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas