Estic fent be?
Cada dia que em veig al mirall, noto que m’agrada molt el que veig i aixo em porta a tenir moltes ganes d’arreglarme, maquillarme, posarme roba que em senti be (depen dels dies). Pero tambe em paro a pensar: creus que hauries de canviar alguna cosa fisicament? I es que se que menjo malament i hauria de menjar mes sabi potser inclus fer esport, i se que si faig aixo tambe estare millor per dintre i per fora. Pero aixo significa que vulgui seguir els estereotips? Esque si faig alguna cosa la vull fer per mi, i tinc por de que m’aprimi i m’agradi i vulgui aprimarme mes o ho porti tot a l’extrem. Sento si m’hi he explicat malament.
Laura Centellas

Bon dia!
Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupaa! Comentes que et sents a gust amb el teu cos, però que a vegades et preguntes si hauries de canviar alguna cosa del teu aspecte, perquè consideres que per la teva salut hauries de tenir hàbits més saludables.
M’agradaria preguntar-te què creus que vols dir menjar sa? A vegades pensem que menjar sa consisteix en eliminar alguns aliments de la nostra dieta i menjar només fruita, verdura i coses a la planxa. I, no és així, menjar sa vol dir menjar variat i equilibrat. Això, implica menjar de tot en la mesura correcta. Perquè si comencem a eliminar coses el que ens pot passar és que al nostre cos li comencin a faltar nutrients, proteïnes, carbohidrats, greixos, sucres,... i es posi malalt. El nostre cos necessita totes aquestes coses per funcionar, i quan no té aquestes necessitats cobertes ens avisa. A més, si pateixes per la teva salut, és important que vagis a un metge que pugui valorar com estàs.
Entenc la teva preocupació, però el primer pas és ser conscient del que vols. Em dius que no vols seguir estereotips sinó que vols fer les coses per a TU, així que crec que això és el que marca la diferència. El més important és que et sentis a gust amb tu mateixa i que estiguis sana. Em dona la impressió que estàs una mica confosa. El que t’hauries de preguntar és: què és el que vull? Vull canviar els meus hàbits per estar sana? O, vull fer esport i menjar diferent per sentir-me més a gust amb el meu cos? M’agrado com estic?
Si és una qüestió d’hàbits i de salut, el meu consell és que et posis en mans de nutricionistes i entrenadors per tal que adaptin una dieta saludable i un entrenament adaptat a les teves necessitats. D’aquesta manera, podràs millorar els teus hàbits de forma saludable. Pel que m’expliques crec que ets conscient de com s’han de fer les coses, i de que hi ha maneres d’aprimar-te que no són adequades i que poden provocar que acabis portant-ho tot a l’extrem. Posant-te en mans de professionals por ajudar-te a prevenir que se te’n vagi de les mans i acabis desenvolupant algun tipus de problema greu.
Fins la pròxima!
La Laura Centellas