Necessito ajuda, gràcies :)
Hola! En primer de lloc us vull agrair la quantitat d'adolescents que ajudeu i per fer aquest consultori. És el primer cop que escric i espero que no sigui un "toxto" de text...
Tinc molts dubtes en molts aspectes, (i intentaré resumir-ho). Abans de començar la pandèmia vaig deixar l'esport que feia perquè no em sentia segura a l'hora de competir i entrenant amb gent mirant, m'agradava però no del tot i desde llavors no he fet gaire esport perquè no em motiva res. El fet és que el vaig deixar per tornar a un altre que feia fa dos anys, però no podré més o menys fins d'aquí 1 o 2 anys, ja que no anem bé d'economia i amb el covid menys.
Tinc molta por a no haver fer-ho abans i anar tard, perquè ara ja tinc 14 i tindré 15 o 16 i només tinc un any i mig de pràctica i potser no m'enrecordo i vaig fatal. Això també m'ha causat malestar i desmotivació, no surto a correr ni en bici i no em sento bé amb el meu cos ja que durant aquests mesos he engreixat i no m'agrado, he perdut resistència, flexibilitat, etc.
Això m'ha portat amb comparar-me amb tothom sempre i sentir-me tant malament a deixar de fer tot.
Tinc un problema similar amb els estudis, i és que sóc molt exigent amb mi mateixa i qualsevol nota que baixi de 9 és per plorar. Tinc molt mala concentració i no aconsegueixo organitzar-me i per això acabo fent tot a última hora,perquè vull tenir-ho tant perfecte que de l'estrès acaba sent res.
També em fa ràbia que em costi entendre les coses a la primera en mates i no sigui suficient, quan la meva amiga en canvi li surt tot i ni li cal esforçar-se.
Per últim, tot això em porta a tenir canvis d'humor molt grans i estrès i no controlar les meves emocions amb la meva germana.
Espero que em pugueu ajudar, moltíssimes gràcies!!!
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per les teves paraules!! Ens agrada veure que us ajuda el consultori!!
Doncs anirem a pams:
- ESPORT - Està fantàstic que vulguis canviar d'esport perquè no t'acabava d'agradar. Tot i així és important que valoris quin és el motiu real: que no t'agradava l'esport en sí o que et feia vergonya i et senties insegura? Analitza-ho i tingues-ho en compte per més endavant, d'acord?
Per altra banda, potser t'aniria bé tenir una mica de rutina d'activitat física, per sentir-te millor amb tu mateixa ;) Intenta buscar algú amb qui compartir-ho, potser així et serà més fàcil!
- ESTUDIS - La teva exigència fa que no et permetis cap tipus d'error i això no és sa. L'ésser humà no és una màquina, no pot estar 100% concentrat ni pot tenir una eficàcia del 100%. Per tant, és important que puguis fer-te un horari REALISTA, que inclogui estones lliures, estones d'estudi i estones per "si de cas". Sigues generosa amb les hores que et destines per fer treballs i deures (a vegades som massa optimistes i creiem que amb mitja hora ho haurem fet). Intenta apartar-te del mòbil i altres distractors.
Accepta que cada persona té les seves virtuts i que si només ens comparem en un sol aspecte, ens podem fer molt mal. Si necessites més estona per entendre mates, accepta-ho i posa-hi solució (apuntar-se a classe, destinar-hi més estona, demanar ajuda a la teva amiga...).
Generalment la competició no ens ajuda.
- CANVIS D'HUMOR - és possible que aquests canvis que expliques siguin deguts a l'adolescència. Intenta parar, respirar i marxar a un altre espai per recuperar la calma. Si t'adones que t'has passat amb la teva germana, demana-li perdó (et sentiràs millor). Busca estratègies per buidar les teves emocions (Escriure, pintar, ballar, fer esport, ...) ja que et permetrà tornar a l'equilibri més aviat.
Una abraçada!!
La Laura Centellas