exrelació de maltracte
Fa cosa de 3 anys i pico vaig patir una relació de maltracte físic i psicològic. Avuí en dia tinc la sort de tenir una persona meravellosa al meu costat, ja portem 2 anys i l'estimo amb bojeria, a més de tenir una relació sana i estable.
No obstant, encara estic enganxada a la toxicitat de l'anterior relació, evidentment tinc 0 contacte amb ell, però tinc síndrome d'abstinència, exactament com si hagués sigut una droga.
Ja fa 3 anys de tot això, molts cops em pregunto si ho oblidaré algun dia i quan, perquè em dona la sensació que tot això perjudica a la meva relació actual, és com que avegades tinc conductes tòxiques perquè "ho necessito", tot i que estic treballant molt en això i cada cop milloro més la meva conducta, tot i que la meva consciencia es segueixi aferrant a allò.
Moltes gràcies per llegir-me i pels consells.
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per escriure'ns!
És cert que a vegades quedem "enganxats/des" a relacions de maltractament perquè hem fet una associació insana. Culturalment s'ha associat l'amor romàntic amb la intensitat, la passió i fins i tot les discussions (baralles intenses amb reconciliacions molt apassionades).
Quan parlem de deconstruir l'amor romàntic i eliminar els seus mites, parlem d'això. D'aprendre que l'amor sa és aquell que et provoca sensació de benestar, de calma i de seguretat. Que no hi ha por a alts i baixos, que no hi ha perill.
És important que ho puguis anar treballant per evitar que la teva relació actual quedi tacada dels efectes de la relació anterior. Si ho necessites, demana ajuda professional per acabar de tancar aquesta etapa. Veuràs que t'anirà bé.
Una abraçada!
La Laura Centellas