Autoestima i inseguretat
Hola,
Tinc l'autoestima molt baixa i una inseguretat que em fa sentir trista.
No confio en mi mateixa i no sé com fer-ho, m'autoegixeigo i m'autocritico cada dia i cada vegada més, als meus amics els hi dic que estic molt bé, perquè el que em dirien es que confii amb mi mateixa i ja, però el problema es que no sé com fer-ho.
Tinc ganes de ser una noia segura de mi mateixa, perquè de vegades hu sóc i m'agrada, però no sé com tenir l'autoestima mitjanament alta i creure sempre mab mi mateixa i poder confiar en les decissions que trio sense importar-me tant el que pensa o el que pot pensar l'altre gent.
Si em poguessis dir alguns passo per seguir que pogues ser possible que la meva baixa autoestima i inseguretat s'acavesin i es tornessin en autoetsima alta i seguretat en mi mateixa hu agraïria molt.
Merci!
Laura Centellas

Hola!
La veritat és que no hi ha pocions màgiques per aconseguir el que ens demanes. L'autoestima és una característica que s'alimenta mica en mica. En funció del que li donis (crítiques o elogis) faràs que s'engreixi una de les dues.
Una autoestima sana és aquella que em permet reconèixer els meus propis errors però no qüestiona la meva vàlua com a persona. Només pel fet d'existir ja som valuosos, i no ho podem oblidar.
És natural que algunes vegades dubtis de tu mateixa, et preguntis si t'has equivocat o tinguis en compte les opinions dels altres. En aquests moments és quan has de preguntar-te d'on venen les crítiques i si tenen algun valor: "venen d'una persona important? Per quin motiu m'ho ha dit? Quina alternativa/Solució m'ofereix?..."
Per tant, a mode de resum:
- Autoestima sana - reconeixo els meus errors però això no em fa menys valuosa
- Creure en mi - Agafo les experiències positives o exitoses anteriors per afrontar les noves situacions.
- En cas d'error - analitzo què ha fallat i intento incorporar canvis.
- Confiança en les persones del meu entorn - no les enganyo sobre com estic, perquè sinó no em poden ajudar.
El camí de l'autoestima és una camí llarg que no s'acaba mai... Tracta't bé, d'acord? Ningú no et demana ser perfecta, només tu mateixa.
Esperem haver-te ajudat una mica!
Una abraçada!
La Laura Centellas