La carpeta
Hola. Volia fer una consulta i per curiositat he llegit la d'un noi que té paranoies diu, doncs a mi aquestes coses tb em passen i no hagués pensat mai que són paranoies. I fa 7 anys que vaig amb una psicòloga i una psiquiatra i no els hi he explicat mai... I em passa com el noi li passa tb. Per ex quan vaig per la nit que tinc que anar agafar el cotxe penso si m'estan perseguint o si hi haurà un "esperitu" tot i que no sé ni si existeixen, però m'ho imagino. I tb em venen pensaments que m'estaballaré contra el cotxe o de que m'apunyalaran.
Bueno el què jo volia fer la consulta és pq jo abans em tallava. Mai ho he fet molt profundament però em sortia sang. I ho vaig deixar de fer una temporada com x 3 mesos o aixins (vaig fer un curs de regulació emocional), però després no sé com ho vaig tornar a fer. No de la mateixa manera (vull dir que ara em rasco amb un tros de plàstic i ja està) i a vegades em surt una mica de sang i a vegades només crostra. Però no m'agraada fer-ho pq tard o d'hora segons què fas la gent ho veu.. i la meva psico crec que es pensa que ja fa anys que no ho faig i no és així...i em sento sola. Però tb em fa por que si li dic que encara ho faig pensi que ho faig per cridar l atenció pq com ho faig poc.
Què en penses de tot? Què puc fer? Tb em passen altres coses... Com per ex amb el menjar però bueno i que ningú m entén i ningú em vol...però bueno...
(El t8tol per entendre'm jo)
Laura Centellas

Hola bonica,
Gràcies per escriure'ns i compartir les teves experiències.
Pel que fa a les "paranoies", no es tracta exactament de paranoies perquè vosaltres sabeu que no és real. De fet, el nostre cervell ho fabrica quan sent que hi pot haver un perill. El nostre cervell intenta anticipar-se a les situacions complicades per poder tenir les solucions preparades. Generalment, si mirem moltes pel·lícules de por o d'ensurt, és més fàcil que apareguin aquests pensaments. Però recorda, són pensaments PROTECTORS. Ens ajuden a estar alerta ;)
Pel que fa a les teves autolesions, sabem que no són per cridar l'atenció. És la manera que has trobat per alleujar el teu malestar. És important que ho puguis parlar amb la teva psicòloga per trobar alternatives que t'ajudin a estar millor sense haver-te de lesionar (ni que sigui de manera lleu). Explica-li i confia en ella. Des de la psicologia no podem ajudar-vos si no hi ha confiança i sinceritat. Potser aquestes ganes de lesionar-te pot ser un avís per tu mateixa que estàs en un moment crític... ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas