em recrimina coses
Hola, estic compartint pis des de fa un any i mig i no estic gaire bé amb una de les meves companyes ja des de casi el principi. Ella (diemli N) ens diem lo just, no sé per quin motiu va començar a ser borde amb mi i em sol culpar de coses sutilment, a més de que té manies que amb la altra noia no té. L’altra noia que viu am nosaltres (P), es bastant amiga meva de sempre, vam tenir alguns confictes fa un temps quan vivíem juntes i ara estem normal, sense ser superamigues.
Jo soc una persona molt tímida però soc neta i no causo problemes, i ‘N’ ho deixa casi tot brut. No sé perquè sempre em sol posar ‘cares’ i te com canvis d’humor, potser d’un moment et parla de alguna cosa que veu curiosa d bon rollo, i al moment et recrimina alguna cosa que no has fet be; no m’ho sol dir a males crec, però fa un any mho deia de forma molt borde.
Algunes de les coses que em fa es per exemple és si jo deixo un plat brut a la pica (i lo pijtor es que hi ha altres bruts d’elles) em recrimina que justament el meu haig de netejarlo, si no passo aigua en un cobert per un dia ja em recrimina, etc. ‘P’ alguna vegada puntual també m’ho ha dit i amb bon to. No sé de que em culpen si elles ho deixen tot brutíssim, no netejen el mes q els hi toca i els hi cauen migues etc. ‘N’ ´és tiquismiquis a mes pq em corregeix quan parlo si alguna paraula la dic malament en l’idioma, però ella també s’equivoca molt i ja no se si ho fa per vacil·lar o perquè és així (això em diu la P però no m’ho crec, a ella no la trata així) però ja em cansa.
Les dues noies son superamigues de fa uns anys, inseparables, a vegades no em proposen fer coses que elles fan juntes. Tampoc vull ser les seves amigues perquè tampoc minteressa però tampoc vull estar en una situació on em senti despreciada. Ja estic prou malament, lluny de casa i dels pocs amics q tinc, sense ganes d’anar a la uni i estar en un entorn així no m’ajuda i alguns dies no les vull veure. Fa temps la cosa estava molt pitjor com he dit però ara no aguanto aquestes ‘indirectes’ que tinc la sensació de que ‘N’ em culpabilitza i no sé que fer per que no m’afecti tant ni tampoc se que dir, potser son tot paranoies però nose, com ho veieu. Que podria fer?
Graciesss
Laura Centellas

Hola!
La convivència no és gens fàcil!
En aquesta situació, tens dues opcions:
- Buscar un altre pis on et sentis més còmode. No cal acceptar alguns comportaments i si no estàs còmode a "casa teva"... potser millor buscar un canvi, no? Més a prop de la universitat, per exemple, o amb algun company/a de classe...
- Intentar no relacionar-t'hi gaire per evitar aquestes converses desagradables. Es tracta de complir amb les normes del pis que heu posat conjuntament i després anar a la teva i fer els teus propis horaris i rutines.
Sabem que és complicat, però és important que puguis marcar els teus límits i protegir el teu espai personal. La convivència implica una part de compartir espais físics (cuina, menjadors, wc...) però també el respecte cap a la intimitat de la persona. Així que intenta buscar la manera de marcar el teu territori i poder-t'hi sentir a gust (ja sigui en aquest pis o en un altre).
Una abraçada
La Laura Centellas