efectivitat del condó
Sóc molt paranoica amb el tema de l'embaràs, i voldria saber quina efectivitat te el preservatiu masculí si l'utilitzo correctament. Quines possibilitats hi ha de quedar-me embarassada si l'utilitzo? I quan m'he de preucupar per un possible embaràs?
Gràcies per la vostra feina!!
Laura Centellas

Hola,
Doncs l'eficàcia del preservatiu masculí, si s'utilitza correctament durant tota la relació sexual, és del 98-99%. Per tant, és una eficàcia molt alta.
La recomanació és que guardeu correctament els preservatius, que abans de fer-lo servir comproveu que no estigui caducat. Poseu-lo quan el penis estigui en erecció i quan comenceu amb la penetració. Recordeu deixar el dipòsit del semen lliure, perquè s'acumuli allà el semen un cop el noi ejacula. I un cop acabeu, retireu el preservatiu i comproveu que no està trencant. Una manera fàcil de comprovar-ho és omplint-lo d'aigua i observar si hi ha alguna fuga.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas