Problemes comunicació
Hola! Primer que tot donar-vos les gràcies per la feina que feu.
El meu germà va estar molt malalt de petit i em va tocar ser la forta de la família. Entenc perfectament que els meus pares li donessin molta més atenció a ell, però a mi em va fer mal. Com a conseqüència de sentirme sola i fer-me gran de cop, molts problemes per dir el que sento i obrir-me amb la gent. Això m'ha causat problemes amb el tema comunicació en relacions. Vull canviar-ho però m'està costant molt.
Laia Sala

Hola!
Entendre la nostra història, saber què ens ha passat i trobar-hi una explicació sovint ens ajuda a poder fer canvis.
És cert que, a vegades, quan ens toca afrontar una situació intentem ser "forts" i que no se'ns vegi la nostra part vulnerable (que existeix) i si dura massa temps... acabem construint una cuirassa molt gruixuda.
Intenta mica en mica demanar què necessites de les altres persones. Diga'ls com estàs, reocneix que tens ganes de veure-les o passar estones amb elles, digues paraules agradables com "t'estimo", "et trobo a faltar", "m'agrada passar temps amb tu"... i mica en mica aquesta dificultat per expressar com et sents s'anirà reduint.
Cal posar en pràctica allò que ens és difícil per poder canviar-ho poc a poc.
Una abraçada molt forta!