ansietat social
Hola, des de fa anys pateixo d'ansietat social. Els ultims anys, des de que vaig a la uni he millorat bastant aquest problema que pateixo encara que segueixo tenint numerosos problemes per socialitzar amb la gent i deixar de pensar el que diràn, inclus amb amics, etc. Una de les coses que vaig millorar és l'angoixa que sento quan vaig a un local, a comprar o parlar amb un dependent (especialment de botigues petites), he estat millorant des de que comparteixo pis fora ja que m'he hagut d'espavilar bastant i doncs després del confinament estic notant que en part he millorat una mica aquesta ansietat ja que m'agrada cobrir-me mitja cara amb la mascareta, però en part torno a sentir molta angoixa al anar a botigues, torno a tenir la necessitat de que si o si algu m'acompanyi. Aquest problema normalment exagera la realitat, pensem que passarà lo pitjor però en veritat no surt tan malament però no puc deixar-ho de pensar. L'altre dia em va passar una de les coses que m'angoixen mes, que es que no sé on tenia que anar perque es com que els caixers passaven de mi, no m'atrevia a dir res i em sentia un fantasma... molt bloquejada i amb gens de ganes de tornar a botigues. Tinc 21 anys i em fa angoixa nomes pensar en quan em toquin fer pràctiques de la uni o treballar, em veig incapaç.
Em fot molt retrocedir i estic farta de que em costi no només fer coses que tothom pot realitzar de forma tant normal, sino també de socialitzar.
Que puc fer per millorar la ansietat social? Gràcies
Laia Sala

Hola!
Primer de tot, la teva dificultat no és única, hi ha moltes persones que se sentiran identificades amb la teva consulta, així que moltes gràcies per compartir-ho.
En segon lloc, la manera d'afrontar una dificultat no és sempre "anar millorant", sinó que fa com petits retrocessos que ens ajuden a fer un pas més ferm. És natural que en moments d'incertesa i/o novetat t'aparegui l'ansietat. És la teva protecció! i t'avisa que allò és nou o que fa molt de temps que no ho feies.
L'avantatge que tens ara és que coneixes la teva por i saps que l'has superat, així que continua per aquest camí: posant-te petits reptes i tornant a les botigues a demanar als dependents/es que hi hagi. Al principi et costarà, però aniràs agafant seguretat en comprovar que no passa allò tan greu que t'havies imaginat.
Segueix així i,, després d'aquesta pausa torna amb un pas més ferm ;)
Una abraçada!