Dubtes sobre la regla
Holaa tinc diversos dubtes sobre la regla.
El que passa es que ja fa uns mesos que em va baixar la regla i durant les vegades que ma baixat he utilitzat compreses pero noto que es com que em donen picors i em sua molt jo pensava que potser es perque tinc alergia a algo de la compresa, el cas esque he estat pensant en posarme tampons pero em fa por de posarmels i no se que fer.
Jo faig natacio dos cops per setmana i quan tingui la regla magradaria poder anar a natacio igualment pero em fa por posarme un tampo encara que em sento preparada per posarmel pero em continua fent por.
Si em poguessiu ajudar una mica en aquests temes, gracieees :)
Mariona Busto

Hola,
Què és el que et fa por exactament? Moltes vegades ens preocupa que es pugui "perdre" dins la nostra vagina, que no ens el puguem treure, que ens faci mal en posar-lo o quan el tenim dins... Pensa que és normal que quan no ho hem fet altres vegades no sapiguem com es fa i tinguem força dubtes. Ningú neix ensenyada!
Si vols deixar d'utilitzar compreses, pots començar amb els tampons o la copa menstrual. Totes dues alternatives et permetran poder fer natació sense problemes. Tot i així, aprendre a col·locar-se bé els tampons (i la copa) requereix pràctica.
Et recomanem que primer de tot agafis un mirall i observis bé els teus genitals, conèixer com són i familiaritzar-te amb ells és bàsic. Localitza l'entrada de la vagina que és per on t'hauràs d'introduir el tampó. Et recomanem que per començar utilitzis tampons de la mida més petita i amb aplicador de plàstic, així et resultarà més fàcil. Busca una postura còmoda, i si cal, ajuda't del mirall. Llegeix les instruccions i veuràs que generalment ho acompanyen d'alguna il·lustració que et va guiant de com fer-ho.
Recorda que un cop el tens posat no l'has de notar ni t'ha de fer mal. Si et passa alguna d'aquestes dues coses, és que no el portes ben col·locat.
De mica en mica aniràs agafant-li el truc. Molta paciència i intenta estar el màxim de relaxada, així tot serà més fàcil.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto