Adicció
Bones, tot i que la meva consulta sembla inútil de primeres realment crec que tinc una addicció a la xocolata, estic Tot el dia menjant xocolata, no hi ha ni un sol dia sense menjar-ne. M'estic començant a preocupar pqe no se qe fer per no menjar-ne ja que si no menjo xocolata tipo nocilla, o gelats de xocolata o cereals amb xocolata, etc.
Sisplauuu no see que puc fer per tenir una mica més de voluntat i dir NO, avui no menjo xocolata, ja que no tinc els millors hàbits alimentaris i no vui que perjudiqui a la meva salut.
Espero la vostra resposta.
Laura Centellas

Bon dia guapaa! Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupa! Ens expliques que creus que ets addicta a la xocolata, i que et preocupa perquè et pot portar problemes de salut en un futur.
El nostre organisme requereix d’una sèrie de nutrients i, si li donem una quantitat inferior d’aliments, apareix la gana que ens avisa que hem de menjar més per cobrir les nostres necessitats. A vegades ens pot aparèixer una sensació de gana que no és real, el nostre cos té totes les seves necessitats cobertes però tot i així, ens sorgeix un desig d’algun aliment en concret (normalment poc saludable). Això es coneix amb el nom de gana emocional. És producte d’un problema emocional, que pot ser causat per múltiples causes com avorriment, estrès, un problema familiar, entre d’altres. Et deixo alguns consells que poden ajudar-te a gestionar-ho millor. Encara que no et frustris sinó et surt a la primera, requereixen un entrenament:
• Busca activitats que t’agradin per distreure la teva atenció del menjar:  llegir, escriure, mirar una pel•lícula, sortir a passejar, nedar… Com més intentis ignorar les ganes de menjar per ansietat, menys et costarà la propera vegada.
• La sensació de set es pot confondre amb gana, així que és molt important mantenir-nos ben hidratats perquè la set no ens creï aquesta necessitat.
• Intenta fer petits refrigeris al llarg del dia per evitar passar gana, menja cada 3-4.
• No tinguis a casa aquests aliments no adequats ja que és la millor manera de no caure en la temptació de menjar-los.
• És important fer activitats que ajudin a relaxar-te, com meditar, fer respiracions, ioga, etc.
• A l’hora de dinar, és important que no ho facis amb presses, pren-te el teu temps i sigues conscient del que fas.
• Evita les dietes restrictives! Privar-te de menjar allò que desitges pot generar-te més ansietat. L’ideal és controlar quantitats i aprendre quan toca i no toca menjar aquests aliments en qüestió, abans de restringir-ne el consum.
El meu consell és que vagis al metge per a que et faci unes analítiques i pugui descartar qualsevol problema de salut. I, que ell et derivi a un psicòleg per valorar si és una qüestió d’addicció al xocolata. O, pot ser també una resposta a l’ansietat. Això, ho haurà de determinar un professional i et podrà donar pautes per gestionar-ho.
Fins la propera, guapa!!!
La Laura Centellas