Preguntes
Hola, tinc unes preguntes:
- Si tu practiques sexe oral amb preservatiu hi ha algun risc de tenir alguna ITS?
- Com podem detectar si tenim una ITS? Amb un analisi de sang es pot veure?
- Si per algun motiu agafem un herpes ja sigui genital o a la boca, pot ser perillós si ens marxa al cap d'1a setmana?
Moltissimes gràcies per la feina que feu!
Laura Centellas

Hola,
Per a no deixar-nos cap pregunta sense respondre, les copiarem totes i les anirem resolent una a una:
Alguna sí ja que n'hi ha que no es transmeten a través del fluid, sinó que es transmeten per contacte, com seri per exemple el VPH (Virus del Papiloma Humà).
Per a detectar-ho haurieu de fer-vos les proves i les analítiques. Ho podeu solicitar al Centre d'Atenció Primària de la vostra zona o al Centre Jove d'Anticoncepció i Sexualitat (CJAS).
Dependrà del tipus d'herpes, però la majoria es transmeten quan està activa la ferida.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas