...
Tinc 14 anys i fa 4 mesos que hem va baixar la regla, hem fa moltíssima vergonya parlar del tema i molt asco i ara la meva mare hem diu que hauria de provar els tampons però sóc incapaç de posarmel no se que fer però ara ho provo cada vegada que hem bé la regla i es un estrès.
Laura Centellas

Hola,
La menstruació sovint la vivim amb vergonya i fàstic perquè no la coneixem, no sabem què significa ni com ens afecta en tots els moments del cicle. Un llibre que pot ajudar-te a apropar-te a la teva menstruació de forma més positiva es el llibre "Viaje al ciclo menstrual" d'Anna Salvia.
Mentre visquis com un estrès el moment de posar-te un tampó és possible que no ho aconsegueixis o que pateixis molt fins fer-ho.
Primer de tot et recomanem que puguis mirar-te la vulva, apropar-te a la teva zona genital per a poder descobrir-la i conèixer-la a la perfecció. Toca't, explora't,... així en el moment que sentis que estàs tranquil·la com per posar-te un tampó, ho podràs fer amb calma.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas