inseguretats i altres
hola, us escric pq estic sumament frustrada. tinc 18 i sóc verge i me la sudaria si fos pq jo ho he triat però es k no puc. amb nois el màxim al que he arribat es que em masturbin no soc capaç de practicar sexe oral o masturbar un tio. amb una noia si que hi he arribat a follar i no va haver-hi cap problema per lo qual entenc que el què em passa és fruit de la opressió que sento com a dona ja que des del minut 0 en que tinc contacte amb un noi ja em sento jutjada, cohibida, inferior, desprotegida etc.
necessito treurem això de sobre m'angoixa molt no poder fer res. a més sumar-li que no sé si es que em fan fàstic els penis o si és com una por o si senzillament es desconeixença però em sento fatal i no em veig capaç. i bé, que tinc una pila i mitja d'inseguretats amb el meu cos i penso que quan em vegin nua ja no voldran follar amb mi, que ho fare malament, que em criticaran i de tot.
ja m'imagino que no em podeu donar una fòrmula màgica però m'agradaria intentar trobar una solució o com a mínim entendre'm, gràcies.
Laura Centellas

Hola,
En primer lloc et diríem que no et forcessis a mantenir relacions amb ningú si no et sents del tot preparada per fer-ho. Independentment de l'edat que tinguis.
Pensa que és lògic que si mai has tingut relacions sexuals amb un noi, no tinguis experiència i no sàpigues com es fa o tinguis molts dubtes. Ningú neix ensenyat! I és important que no li donis tanta importància això, i que potser posem la mirada en la persona amb la qual t'agradaria compartir la teva sexualitat. Segurament la confiança que tinguis en aquesta persona sigui un element clau que et permeti fer un pas més i poder experimentar una mica més.
Un altre aspecte molt important és la teva autoestima i la teva autoimatge. Aquesta pila d'inseguretats amb el teu cos segurament no t'estan deixant gaudir de forma lliure de la teva sexualitat.
Si sents molts bloquejos que t'impedeixen gaudir de la teva sexualitat, potser també estaria bé poder-ho treballar en context terapèutic amb una psicòloga especialitzada en sexologia clínica.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas