Canvi
Hola, moltes gràcies.
Aquest confinament he fet molt d'esport i m'he aprimat uns 4 kilos. Sóc una noia amb una complexitat ampla. El cas és que el pes ha baixat però crec que el volum no... És normal? No vull obsesionar-me perquè ja vaig patir alguns episodis bulímics perè no sé si sóc jo que em veig igual o realment pot ser que hagi baixat de pes i no de volum... En cas afirmatiu, què puc fer per reduir, sobretot cames i cul?
Moltes gràcies i bon estiu.
Laura Centellas

Bon dia guapaa! Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupaa! Ens comentes que estàs preocupada perquè durant el confinament has estat fent esport i has pujat de pes. I, ens preguntes si és normal i si hi ha alguna manera de reduir el volum de les teves cuixes i cul.
Jo sóc psicòloga, per tant no et puc dir què fer per reduir cames i cul, hauries de preguntar-ho algun especialista com entrenadors, dietistes, nutricionistes, etc. De totes maneres, el que si que et diré, és que el número que veiem a la bàscula no és una mesura fiable per saber si t'has aprimat o t'has engreixat. Pensa, que el número de la bàscula no només conta el greix corporal. La balança conta el meu greix corporal, el pes dels meus ossos, òrgans i músculs, els líquids delmeu cos... Això vol dir, que si em peso desprès de fer esport segurament pesaré més. Però, no voldrà dir que m'he engreixat, sinó que el múscul pesarà més. Passa el mateix quan acabo de fer els àpats, o quan em bec aigua, o quan suo,... A més, també és important que entenguem que cada cos és un mon. I, que per molt que faci dieta o que faci esport, hi ha parts del meu cos que s'aprimaran amb més facilitat i d'altres que no. Per tant, no hi ha una dieta o un entrenament màgic que faci que s'aprimi el que JO vull i com JO vull. De fet, si jo vull estar prima, podré aprimar-me fins on em permeti la meva constitució. Per això, el meu consell és que si et vols aprimar, et posis en mans d'especialistes que t'0ajudin a conèixer com funciona el teu cos, el teu metabolisme. I, que puguin dissenyar una intervenció adaptada a les teves necessitats, perquè puguis aconseguir els teus objectius de forma saludable.
El millor consell que et puc donar és que és que t’acceptis i et valoris tal i com ets!!! Pensa que el "cos perfecta" no existeix perquè la bellesa és relativa. A vegades ens centrem molt en el nostre físic i oblidem que tenim moltes altres coses per les que la gent ens valora!! Ets més que un cos, el teu caràcter i les teves habilitats també conten i això afecta a la imatge que tenim i que tenen els altres de nosaltres mateixos. T’aconsello que aprenguis a mirar-te amb bons ulls i amb molta atenció, perquè segurament descobriràs que hi ha molts aspectes (del físic, de la personalitat, de les teves habilitats...) que fan que siguis ÚNICA i PERFECTA tal i com ets.
Fins la pròximaa!
La Laura Centellas