No puc am els tampons
Estic molt preucupada he intentat mes d’una vegada ficarme un tampo se on s’ha de ficar i com pero quan ho intento em fa moooolt mal. Vaig llegir que potser tenia vaginisme i em vaig ficar a plorar em vaig frustrar molt pero no se si es veritat. Ajuda siusplau 🙏🏽🙏🏽🙏🏽
Laura Centellas

Hola,
Posar-se un tampó sembla molt senzill, però hi ha moltes noies que necessiten intentar-ho diverses vegades, fins que finalment li agafen el truc i aprenen a ficar-se'ls sense dificultats.
Posar-se un tampó no hauria de fer mal i un cop el tenim posat dins de la vagina, no hauríem de notar-lo.
El que et recomanaríem primer de tot és molta calma i tranquil·litat, ja que si estem nervioses, tot el nostre cos es tensa i així és més complicat. Et diríem que agafessis un mirall i observessis bé els teus genitals i ubiquessis l'entrada de la teva vagina (per on s'ha d'introduir el tampó). Per començar, potser et va millor fer-ho amb tampons que van amb aplicador de plàstic i de la mida més petita. Fixa't que generalment a les instruccions hi posen un dibuix per guiar-te a l'hora de posar-te'l. És important introduir-lo en la direcció de la nostra vagina.
Si tot i així, segueix fent-te molt de mal, abans de fer-te tu un diagnòstic, millor que ho valori una ginecòloga per determinar si tot està correctament o hi ha alguna causa física que expliqui el dolor i la impossibilitat de posar-te un tampó.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas