Crec que tinc un problema
Escric això per saber si realment tinc un problema.
Des de que soc molt petita que tinc uns problemes de pes. Sempre he sigut una nena amb una constitució més "ampla" que les meves amigues, i m'ha afectat molt. Amb 12 anys vaig dir que ja no podia més, i vaig reduir el que jo consumia i també anava al lavabo per sentir-me millor després de menjar. Això em passava sobretot quan no anava a l'institut, ja que quan anava començava un altres cop la meva rutina de alimentar-me molt i em tornava a engreixar.
Ara amb 14 anys no faig el mateix d'anar al lavabo, però sempre que vaig amb les meves amigues em compar-ho i no menjo el mateix per por a engreixar. A l'hora de menjar si menjo molt em sento culpable i sento la necessitat de fer esport. L'esport també ha sigut la meva eina de desfog, i faig pràcticament cada dia per sentir-me bé.
Creieu que tinc un problema?
Laura Centellas

Bon dia guapaa! Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupaa! Ens consultes, perquè tens el dubte de si pots estar tenint un problema amb l'alimentació. Ens expliques que no et sents massa a gust amb el teu cos, que amés et compares amb les teves amigues i això et fa sentir malament. I, ens expliques algunes conductes poc saludables que has tingut amb el menjar.
Se que és inevitable que et comparis amb els teus companys/es, tots ho fem, ens comparem constantment. Però, moltes vegades ens fa sentir malament i fa que tinguem més inseguretats perquè ens veiem diferents i ho interpretem pensant que som pitjor. Hem d’aprendre a fer comparacions saludables que ens facin sentir bé i que ens facin millorar. Com ho fem? La millor manera és comparar-se amb un mateix. Fixar-te amb TU fa unes setmanes o un any i pensar què has millorat i que t’agradaria seguir millorant.
I, pel que fa a si tens un problema o no, amb aquesta consulta no tinc la informació suficient per donar-te una resposta. De totes maneres, veig que és un tema que et preocupa i m'alegro moltíssim que hagis demanat ajuda. El meu consell és que et posis en contacte amb el teu metge de capçalera perquè et pugui fer una valoració i et pugui derivar un psicòleg que pogués dir-te si tens un problema o no. Així, si tens un problema ja t'hauràs ficat en marxa per recuperar-te, i sinó, potser et podrà ajudar a aconseguir els teus objectius d'una forma més saludable i t'hauràs tret un pes de sobre.
Si vols parlar-ne amb més calma et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Si vols pots demanar directament per mi, em dic Judit, i estic treballant en el torn de matí. I, sinó una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas