La primera vegada
Hola, estic una mica nerviós ja que una amiga que m'agrada m'ha dit de tenir relacions sexuals i és la meva primera vegada i sincerament no sé com començar quan hi arribi, podrías donar-me algún consell de que haig de fer? Moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola,
És normal que hi pensis, però et recomanem estar tranquil·la perquè és important per lubricar bé i que no hi hagi dolor. També pots anar explorant la zona, sense pressionar-te i no pateixis, quan les relacions són en parella, l'ambient, en general, és excitant i eròtic, i això afavoreix la lubricació. Si detectes que quan et masturbes tu sola no hi ha prou lubricació, pots provar d'estimular-te amb algún lubricant de base aquosa.
La postura que sigui més còmode serà la que considereu que us fa sentir més còmodes i segurs, normalment es comença per un misioner (tu a sota i ell a sobre) però amb aquesta postura tu no controles ni la velocitat ni quant entra. Una postura on tu controlis serà una postura on ell estigui estirat i tu a sobre. Però és important que us sentiu còmodes i confortables.
També és bàsic que utilitzeu preservatiu i que hi hagi confiança i comunicació ja que si en algun moment fa mal, molesta o canvies d'opinió, puguis dir-ho.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas