Sóc asexual?
A veure us explico, en el moment del lio estic bé (sóc verge), però és como q nostic inspirada no ho sé. Estic de "lio" amb el meu millor amic.
Però quan el veig no tinc ganes de liarme amb ell... no sé si és normal o sóc asexual o algo asi... la gent només de pensar amb la persona es posa calenta a mi no me pasa... q representa que sóc? Això sí, el moment del lio me cunde molt.
Laura Centellas

Hola,
Les persones asexuals són aquelles que no senten atracció sexual per ningú. El seu interès en aquest sentit no existeix. Hi ha qui considera que l'asexualitat és una orientació sexual més al costat de l'homosexualitat, l'heterosexualitat, la bisexualitat, etc... Actualment existeix un debat científic per decidir si s'inclou com a orientació sexual o es defineix com a una falta d'orientació sexual. De ser així no seria possible canviar igual que la resta d'orientacions sexuals.
A google hi ha molta informació però també hi ha molt mala informació. Potser estaria bé buscar recursos en fonts molt fiables, com el Centre d'Atenció LGTBIQ+ de Barcelona o parlar amb la llevadora de la tarda jove del teu CAP.
També et recomanaríem que no et pressionis, si gaudeixes del lio, gaudeix-lo! Potser senzillament encara no sents desig sexual, ja s'activarà si s'ha d'activar, i si no ho fa gaudeix del lio ;)
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas